Afkorten?

• Lila

Fenna is toch niet jouw echte naam? Of vergis ik me nu?

Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor ;).

Lila

• Lila

Of ik een naam mooi vind of niet wordt zeker niet bepaald door het feit of je hem al dan niet kan afkorten.

Afkorten komt toch een beetje vanzelf. Het hangt ook af van zoveel verschillende factoren. Zo is mijn echte naam Laura en die van mijn zus Sarah, ik wordt door een aantal mensen Lau genoemd en niemand noemt mijn zus Saar. Terwijl ik Saar toch veel voor de hand liggender vind dan Lau :?.

Zolang mijn naam, of de naam van mijn kind wordt afgekort door mensen die ik goed ken, en die het dus als koosnaampje gebruiken, vind ik het niet zo erg. Wat ik wel heel vreemd vind is dat niet vrienden het doen. Zo heet mijn beste vriendin Femke, en de lerares wiskunde zegt steevast Fem. Dat vind ik echt wel vreemd, net als de rest van de klas ;).

Lila

• Fenna

Haha, Fenna is inderdaad niet mijn echte naam ;-) Daarom staat “Fen” tussen aanhalingstekens.

Ik heb wel een naam die ook zo afgekort wordt: Fenna-Fen, Femke-Fem, Silke-Sil.

Maar als ik er nu over nadenk, vind ik Fen toch iets erger dan “mijn” afkorting, haha ;-)

Groetjes

'Fenna'