Ik houd dat in mijn achterhoofd ja, maar vooral eigenlijk omdat ik niet van eenlettergreepnamen en afkortingen houd. Dus voor mij is het toch een beetje een eis dat een naam niet makkelijk af te korten is.
okay nu ben je duidelijk…wij hebben juist voor Révin gekozen omdat hij NIET afkortbaar is, niet verkleinbaar, en gewoon uit moet spreken zoals hij heet…
Ik vind het verschrikkelijk. Zo werd ik altijd Decibel genoemd, en mijn vriend altijd Pat (van patrick)… Nu noem ik hem zelf ook altijd Pat, maar ik moet er niet aan denken dat Révin straks Reef wordt of iets dergelijks… Bah!
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Ik vind bijvoorbeeld Veer lang niet zo mooi en gangbaar als Veerle. Toch vind ik het een leuke afkorting. Ik noem haar lang niet altijd zo, maar als ik bijvoorbeeld thuiskom zeg ik vaker: ‘Hee Veer!’ in plaats van ‘Hee Veerle!’ En van haar kant dus weer ‘Hee Lief!’ i.p.v. ‘Hee Lieve!’
Afkortingen kun je echt niet vermijden (tenzij je een naam van één lettergreep kiest).
Mijn vrienden noemen me bijna altijd Lief (ook al is het een bizarre afkorting ) Afkorten gaat bij de meeste mensen vanzelf en kun je er maar beter op bedacht zijn
Ik vind het juist hartstikke leuk als mensen mijn naam afkorten. Dat doen alleen mensen die je goed kennen en dat maakt het speciaal. Als ik de afkorting van een naam niet mooi vind, krijgt mijn kind die naam niet. Ik heb er overigens een hekel aan als mensen je gaan verbeteren als je ze een koosnaampje geeft en al helemaal als de ouders dat doen. Het is lief bedoeld, meer niet. Maar goed, dat is mijn mening.
ben het helemaal met marloes eens..dan voel je je gewoon op je pik getrapt.als je verbeterd wordt!
want mijn naam korten ook alleen bekenden af..en daar voel ik me wel goed bij!
als je niet van afkorten houd kun je je kind gewoon een eenlettergreep naam geven zoals:
sam
daan
liv
etc etc
en ik denk dat revin wel wordt afgekort…naar reef
Volgens mij is het iets van de laatste jaren. Al dat afkorten.
Ik werk zelf in een BSO. Moet er niet aan denken dat ik alle kinderen bij hun afkorting zou noemen! Natuurlijk geef je wel eens een koosnaampje, maar dat vind ik meer iets tussen (groot)ouders en hun eigen (klein)kinderen. En vriendjes roepen natuurlijk ook een korte naam, in het vuur van het spel.
Alle anderen moeten gewoon de gewone naam gebruiken!
Ik vind Daniël een prachtige naam, maar moet er niet aan denken dat iedereen Daan gaat zeggen. Ik zou het zeker blijven verbeteren!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?