Afkorten?

• Lise

Hoi allemaal!

Als ik nadenk over toekomstige kindernamen (Ik ben zelf niet zwanger, maar ben gek op namen) houd ik altijd in mijn achterhoofd rekening met het afkorten van namen. Als een naam niet goed ‘afkortbaar’ is vind ik hem al leuk genoeg. Hebben jullie dat ook?

• nikki

ik hou juist WEL van afkorten..

zoals rafael-raf

• ollie

Een naam afkorten is echt niet mijn ding, heb er echt een hekel aan.

Vind het altijd een beetje “nep en popi” overkomen.

Als mensen het doen bij de naam van mijn zoontje, corrigeer ik dat meteen.

• Daisy

Ik zal ook niet gauw een naam kiezen die afkortbaar is…

Révin, is ook bijna niet af te korten… ja als Reef of zo, maar dat zou ik dan per direct verbeteren als ik dat zou horen.

• Mam van BMP

Mijn man heet Sam dat word Sammy, vond ik verschrikkelijk! Een reden dus op de naam niet voor een kind te kiezen.

Ik vind Levin leuk, afgekort is dat Lev en ook dat vind ik leuk; die blijft dus op de lijst.

Dani is ook een leuke naam, maar Daan is niet mijn ding. Dani is hier dus geen optie.

Zo bekijk ik elke naam.

• Lise

Ik bedoel natuurlijk:

Als een naam niet goed ‘afkortbaar’ is vind ik hem al NIET leuk genoeg. Hebben jullie dat ook?

Ik bedoel dus dat ik een naam niet kan geven als je er geen leuke roepnaam bij hebt. Zoals inderdaad Revin (Reef) :)

• Alex

Ik zou wel drie keer nadenken voor ik m'n kind een naam gaf waarvan afkortingen niet mooi zijn. Zou dus nooit Gabriel(le) gebruiken bijvoorbeeld want “Gabe” en “Gaby” vind ik verschrikkelijk.

• Esther

Ik houd er niet van om namen af te korten dus ik zou mijn kind niet zo snel een naam geven die snel en makkelijk afgekort kan worden. Maar het zou me niet tegen houden, ik kan ook zelf zeggen dat ik dat niet mooi/leuk vind.

• Lizzie

Ik kijk naar de gehele naam, als de naam leuk afkortbaar is: Leuk !

Mijn nichtje heet Ruby, wat dus wel eens ‘Roeb’ word. Dat klinkt dus echt minder leuk !

Groetjes Lizzie.

• Lieve

Ik houd juist heel erg van afkorten! Ik zou geen naam kiezen die niet leuk af is te korten. Tenzij het een korte naam is, zoals Lev etc.

Ik kort echt bijna van iedereen zijn/haar naam af. En als dat niet kan, dan verzin ik wel een afkorting, zoals bij Zomer. Zoom is niet echt een geslaagde afkorting, Zo is ook niet zo leuk. Dus dan maar Bruin (achternaam) :D Afkortingen vind ik altijd leuk en lief klinken. Nou ja, dat is bij mij natuurlijk logisch, aangezien míjn afkorting Lief is, haha. Maar bijvoorbeeld: Veerle - Veer/Veertje. Dat vind ik gewoon zó lief klinken dat ik het waarschijnlijk vaker zeg dan Veerle.

Julius vind ik een hele mooie naam, zou ik zo kunnen geven, maar de afkorting vind ik een stuk minder: Juul. Zou 'm daarom misschien wel niet geven…