Waarom?

• Olle

Haha, nee integendeel. Vind het erg prettig dat de namen die ik leuk vind inmiddels al gewoon ingeburgerd zijn en veel ervan ook al in de top 100 staan.

Als je een trendsetter bent loop je namelijk alsnog het risico dat mensen gaan zeggen: HOE heet jouw kind? Terwijl ze de naam misschien 10 jaar later overal horen. Finn bijv. nu een top 20 naam, zou er nog iemand in Nederland zijn die de naam niet kent? Ik zou het echt héél vervelend vinden als mensen de naam van mijn kind raar vinden. Niet dat ze hem mooi moeten vinden, want smaken verschillen, maar als iemand een top-20 naam uit 2012 raar vind, dan ligt dat aan die persoon en niet aan die naam.

Soms heb ik het idee dat er mensen zijn die “zijn blijven hangen” in de namen top20 van 1980. Dan kennen ze Noah en Finn niet, maar vinden ze Marco en Richard prima keuzes, terwijl die nu bijna niet meer voorkomen.

• San mv2

Natuurlijk zijn er mensen die gewoon niet van namen houden die alom bekend zijn. Prima. Ik hou zeker van de diversiteit die er is, vergeleken met 50 jaar geleden. Maar… voor mijn gevoel ga je een stap verder met een naam als Nxt. Voor zover dat al een naam is.

Heerlijk dat er trendsetters zijn en trendvolgers :-)

• isra

mijn kids hebben voor nederlandse begrippen originele namen, hier in israel heeft alleen mijn oudste een originele naam, maar hij gebruikt zijn tweede naam vaker

ik vind het totaal ONbelangrijk wat anderen vnden of hoe de massa de naam zal schrijven. ik geloof niet dat een kind gepest wordt om zijn naam, een kind kan een pispaal zijn om heel veel redenen, en als ie pispaal heeft zal een sneue naam hem niet helpen, maar ik geloof niet dat een naam echt kan leiden tot pispaal, elke naam kan je een kind mee pesten

voor mij is het het belangrijkste, wat de naam betekend, hoe die klinkt, hoe origineel de naam is ( ik zou er een heeeel grijs gevoel van krijgen als mijn kind een naam heeft die nog duizenden anderen hebben)

dus geef ij maar nxt ipv daan

geef mij maar sunflower ipv emma