De SVB-namenlijst van 2012!

• Marloes mv C+R

Het tegenovergestelde vindt hier ook plaats op het bord, door namen hier op het bord te noemen worden ze bekend in het land.

Voor en tijdens mijn zwangerschap van Ceder (in 2007) heb ik de naam Nieve genoemd. Toen was deze naam nog niet gegeven in Nederland. Zo zou Ceder geheten hebben als hij een meid zou zijn. Nu zijn er in 2012 3 meiden met die naam geboren, ook waren er al 11 en <5, ik vraag me af of dit ook het geval zou zijn als deze naam hier niet genoemd was.

Daarom houd ik nu kanshebbers voor mijzelf nu ook voor mezelf! Al snap ik best dat mensen hun dochter deze naam willen geven ;)

• Millie

Vind je het dan zo erg dat er dit jaar amper 3 meisjes met die naam geboren zijn?

• Marloes mv C+R

Ik vind het een mooi gegeven als een kindje de eerste is die als roepnaam een naam heeft die zo nog niet gegeven is, Rava is ook de eerste in Nederland die volgens die gegevens deze naam als eerste naam heeft.

Dat er daarna kinderen zijn met die roepnaam vind ik dan alleen maar mooi, maar ik hoop wel dat het dan een vrij unieke naam blijft.

• Louise

En 8 Arya, 2 Catelyn, 0 Melisandre en 0 Cersei ;)

• Lieve!

Er zittewn namen tussen (een heleboel zelfs) waar mijn mond van open valt….

Verojachiel, Tresorianna, Trianzjeen, Shaymariëntally, Shashamane, Shandyanaily, Samyukthaa, Samerellys, Sailaikshvita, Rycheimmely, Ruqqayah, Rudshaynelies, Rosquiony, Rosariantely, RolliNHCy, Rivienshelina, Rigjarrienty, Rigaeynah, Reancheney, Prabhnoor, Parisienne, Osaruguemwen, Oluwadamilola, Olashubomi, Nusaybah, Norviënska, Noorunissa, Nomzamo, Nkonimdifo, Nirphania, Niranjani, Neelakshi, Nayshennique, Nathienshely, Naijanathely, Naësarea, Mmesoma, Merunishya, Mehzabeen, Massabiëlle, Marliviënne, LyAnn, Lutshjana, Lusgernaira, Lunayries, Luiciëntiley, Liscasheneley, Leyshandra, Leonella, LaJoy, Kyvianny, Kwinthida, Kübranur, Kotobuki, Kittiyakon, Kieara, Khonwarin, Khe'Diangely, Kayxealitzah, Jurseandiliana, Jurqueendely, Juuwls, Julivienaly, Judlycxea, Jochebed, Jheariviënne, Jelaeyah, Jearaishelyn, Jeandrealyka, Jaedy'elle, Jazzmyn, Jaynaëngely, Jaydashantely, Ixylainne, Inerbrawen, Ihklasse, Ifechukwu, Iemaya, Houssainatou, Gnoumagbe, Georgeyenne, Feleyshanella, Fatoumatabinta, Ezzahiria, Erligiaëny, Edsverchainery, Dyvaishenara, Ebunoluwa, Djoewarijja, Djamilatou, Deshanaiyah, Destenaysa, Dénessity, Delishieyah, Deepshika, Darjeanely, C'yerlee-Deliyah, Crisshantteley, Ciradiouma, Chukwufunanya en chukwufuwanya, Chyna-J'adore, Cheynaillyshia Cedrixianthley, Brahmleenkaur, Biennedelavie, Bhartidevi, Aysimaliya, Avnishvari, Ashmodiël, Ansjelina, Angejahnairah, Amarachuwu, Aldreanique, Abishaalini…

En dat zijn alleen nog maar de meisjesnamen (en nog lang niet alle vreemde namen).