De SVB-namenlijst van 2012!

• Maarten

Er hebben in 2012 minimaal 428 meisjes Vajèn of een variant van die naam gekregen! Zie hier een overzicht en de reactie van Vajèn van den Bosch zelf: http://www.vernoeming.nl/voornaam-vajen

• Maren

Leuk om te zien, deze lijst!

Opvallend van mijn eigen smaak vond ik dat mijn favoriete jongensnamen veel vaker voorkomen dan mijn favoriete meisjesnamen. Ik heb het gemiddelde van mijn top10en berekend. Mijn top10 meisjesnamen komen gemiddeld 142,1 keer voor, en de jongensnamen 278,5 keer.

Mij vielen ook een aantal namen op die hier veel genoemd worden en dus populair lijken die dat helemaal niet zijn.

Naast Julin (8) waren dat Julot (5), Milla (7), Denne (4), Isobel (4), Livine (4) en Bodine (3).

Leuke namen waaraan ik normaalgesproken niet denk: Eleana, Lorijn, Veere, Céleste, Merit.

• Ela

Vajen is inderdaad echt een modenaam, ik hoor hem ineens ook overal. Maar vraag me of dat zo blijft. Ook had ik zelf het idee dat de naam Saar overal opdook maar die blijkt juist minder populair te zijn geworden.

Mijn lievelingsnamen zijn ook allemaal wat minder populair geworden maar dat vind ik helemaal niet erg :).

Een bijzondere naam vond ik Juwayriyah. Maar die is wel 3 keer gegeven, dus het zal niet zelf bedacht zijn.

• Nahariya

Dat is een bestaande Arabische naam. Toevallig ken ik een meisje dat in 2012 deze naam heeft gekregen.

• Sydney

Er staat bij die verschillende spellingen Vajengelly…8-) Echt vreselijk! Vajen vind ik mooi kwa klank maar idd jammer dat het ineens zo'n hype is geworden

• MarjoleinAM

Khaleesi! Die komt van Game of Thrones! Het erge is dat ik het nog best een stoere naam vind ook voor een meisje terwijl het helemaal niet mijn stijl is, totaal niet gewoon.

Apart dat mijn naam ongeveer even populair is als Scarlett, terwijl ik een best traditionele Nederlandse naam heb. Wel erg gedateerd maar toch..

• Lorelei

Oh, die had ik niet eens gezien! Wel jammer. Khaleesi is haar titel, omdat ze getrouwd is met de Khal. Ze heet eigenlijk Daenerys, maar die staat er niet tussen :(

• Lorelei

Er zijn trouwens wel 2 meisjes Sansa genoemd :)

• Olle

Ik ben echt verslááfd aan deze lijst. Ben er zo ongeveer elke dag wel op een of andere manier mee bezig en kijk begin januari erg uit naar de nieuwste versie.

Fijn dat namen als Mandy, Chantal en Kimberly op hun retour lijken te zijn. Die jaren tachtig- en negentignamen vind ik echt helemaal niks voor een kindje dat in 2012 is geboren.

Mijn eigen favorieten staan (in het algemeen) vrij hoog, in elk geval meestal wel nog binnen de top 500.

Jammer dat Bobbi, Cleo, Coco en Ines daar net buiten vallen met minder dan 25 vermeldingen. Ook Leonoor en Jorinde lijken niet anno 2012 te zijn (resp. 8 en 6 vermeldingen) hoewel ik die zelf juist wél heel mooi vind. En Svenja is zelfs maar 2 keer gegeven…

Geen énkel meisje is Leyn of Kjersti genoemd, terwijl ik die namen zo leuk vind!

Jongensnamen volgen…

• Lola

Van Cleo sta ik ook versteld! In mijn oren klinkt dit als een mooie, vrij ‘gewone’ naam! In Vlaanderen werd hij 23 keer gegeven…