De SVB-namenlijst van 2012!

• Louise

http://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/kindernamen/top20/index.jsp

Wat is de bijzonderste/vreemdste naam die jullie kunnen vinden? Mijn oog viel op Stoffelina (bij de meisjes uiteraard) :-)

• Marloes mv C+R

Hier zat ik al op te wachten, had ik al een paar keer naar gezocht!

• Blue

Stoffelina is een vrouwelijke vorm van Christoffel.

Inderdaad wel bijzonder dat die naam nog gegeven wordt, ik gok dat het eeen vernoeming is.

• Lola

Ik vind het opvallend dat Maatje, Luus, en Meadow allemaal meerdere keren gegeven zijn!

A'mor-Lynn vind ik ook wel, euh, speciaal! ;)

• Nahariya

Ik heb geen tijd om de hele lijsten door te lezen, maar was wel erg benieuwd naar hoe de namen van mijn kinderen scoren in de lijst. Mara daalt, van 114 geboortes in 2011 naar 106 geboortes in 2012. Sari is gestegen, van 6 geboortes in 2011 naar 12 geboortes in 2012. De naam die onze jongen gaat krijgen is gedaald van 30 geboortes in 2011 naar 27 in 2012.

En ik kon het ook niet laten om even naar Vajèn te kijken. Volgens Meertens waren er in 2010 in heel Nederland maar 5 meisjes die de naam Vajèn droegen. In 2011 kwamen er 3 kinderen met de naam Vajèn bij. In 2012 zijn er ineens 174 kinderen met deze naam geboren. Echt een enorme stijging in 1 jaar tijd. En dan heb ik het dus nog niet gehad over de andere schrijfwijzes van deze naam…

• Lola

Ja, dat was mij ook heel erg opgevallen!

Wat vreemd zeg, zo'n enorme stijging!

Ik vind er persoonlijk helemaal niks aan, dus kan het niet begrijpen :p

• Nahariya

Ik had het al verwacht, ik hoorde de naam de laatste maanden echt overal. Natuurlijk door The Voice Kids… Ben benieuwd of hij dit jaar nog meer gaat stijgen.

• Megan

De naam Vajèn viel mij ook op, dat ie ineens zo hoog stond. Echt een mode-naam van dit moment dankzij The Voice Kids inderdaad. Ik vind 'm zelf niks aan, op geen enkele schrijfwijze ;).

Wat mij ook opvalt is dat hier relatief vaak gesproken wordt over de naam Julin, waardoor hij vrij populair lijkt. Hij is echter maar 7 keer gegeven dit jaar!

• Tuwa

Oeh leuk, ik ga snel even kijken :D

En erg opvallend, die stijging van Vajèn…. Ik begrijp het ook niet, vind er niks aan, niet qua klank en niet op papier :S

twee weken geleden is er hier in de omgeving ook een Vajèn geboren, is de eerste ‘in het wild’ die ik hoorde :)

@ Megan, ik herken dat wel. Sommige namen zijn op het prikbord erg ‘in’ en soms blijkt dat in het echt helemaal niet zo te zijn inderdaad…. kan soms best vertekenend zijn ;) Hoewel ik wel een beetje het gevoel heb dat als een naam hier erg ‘in’ is, de naam later ook weleens erg populair wordt (meer dan een jaar later ofzo :p)

• Millie

De naam Fiene

In Nederland toch wel vrij populair: 187 meisjes die zo genoemd werden. In België zijn er dat amper 10.

De naam Fien: 144 in Nederland en 265.

Vond ik toch het melden waard.

Wat mij nog opviel:

- de schrijfwijze Puk

- Hendrika: 45, terwijl in België geen enkel kind deze naam kreeg het voorbije jaar.

- 37 Vlinders geboren, terwijl er dat in België amper 2 zijn.

- Mallak: echt geen mooie naam, klinkt zo gemeen.