Namen die je afschreef nadat iemand ze uitsprak

• Jorsum

Ik heb dat met Paul.

• Phebe

Anna en Fenna!

Mijn moeder speerkt die namen zo lelijk uit dat ze zo lelijk klinken.

Namelijk door de neus sprekend en een krassensde a aan het eind.

Lastig uit te leggen maar echt het klinkt dan zo stom.

• anoniem

Jorsum Schreef:

——————————————————-

> Ik heb dat met Paul.

Wat kun je daar dan anders aan uitspreken?

• -Emmy-

Het gaat niet per se om anders, maar om de klank, toch?

• Marieke72

Lauren en Maren.

Op papier vind ik ze zo leuk en stoer, maar als je ze uitspreekt ineens niet meer.

• Madelief mv 1

Toch kun je deze wel op verschillende manieren uitspreken hoor…

Met een echte AU

Op z'n frans

of op z'n achterhoeks (of in ieder geval die kanten….) die maken er POL van…

• anoniem

Ik vraag me gewoon af hoe je Paul op een een andere manier zou kunnen uitspreken dan “gewoon”zoals het er staat, met een echte au klank dus.

• Vleerkipje

Waarom schrijf je het dan met een g en niet met ch, Brechtje, zoals het hoort.

• Sarah

Heel herkenbaar dit! Dat heb ik met de naam Berit. In mijn hoofd klinkt ie mooi en ik vind de koosnaam “beertje” zo schattig. Toen ik de naam aan mijn vriend voorlegde en hij hem uitsprak klonk het vreselijk! De naam viel meteen af. Anna klonk ook veel minder mooi uit zijn mond dan in mijn hoofd. Maar die naam vind ik zó mooi dat ik dat maar even genegeerd heb.. ;)

Het omgekeerde ken ik trouwens ook. Ik ben een beetje uitgekeken op de naam Lucie. Maar het is de favoriete meisjesnaam van mijn vriend en als hij hem uitspreekt klinkt het zo licht en vrolijk! Dan ben ik meteen weer om.

• Puck!

ja precies.

En wat ik er altijd irritant aan vind is het feit dat de Au niet net zo lekker kan worden uitgesproken als in bijvoorbeeld ‘Paus’.

Bij Paul wordt het bij mij een soort van hele lange a (als in ‘bal’)- klank. Paaaaal. En in de verte een autje erin. Maar lang niet zo'n sterke AU! haha.

doei!