Doen of niet?

• Daniel

Over 2 weken verwachten wij onze tweede zoon, broertje van Timo. Van de week kwamen we een naam tegen die we allebei prachtig vonden:

JORAN

Maar ja, gezien een andere persoon die Joran heet ben ik bang dat we nogal negatieve reacties zullen krijgen…

Wat vinden jullie: doen of niet?

• -Emmy-

Wel doen! Zonde om zo'n mooie naam niet meer te gebruiken.

Weg met die associatie :)

Andere ideetjes eventueel:

Jonan

Joram

Joren

Jorian

Jorben

Jorgen

Jordan, Jorden

Jorijn, Jorrijn

Jorin, Jorrin

Jorn

Jorren

Jothan

Jovan, Jowan

Jovian

• Maarten

De naam Joran wordt sinds Van der Sloot niet of nauwelijks meer gegeven: http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Joran / http://www.vernoeming.nl/joran-van-der-sloot-adolf-hitler

Ik denk dat veel mensen raar opkijken als je je kind zo noemt, maar over tien jaar kent waarschijnlijk niemand Joran van der Sloot meer.

• Lorelei

Moeilijke vraag.

Eén van mijn absolute favorieten is Tristan. Maar die is dus ook negatief in het nieuws geweest door dat schietincident in Alphen. En nou weet ik ook niet of ik die nog wel kan gebruiken, als het ooit zover is voor mij.

Dus ik ben wel benieuwd wat mensen op jouw vraag antwoorden. :P

• Kaat

Ik heb de associatie ook, maar die gaat heus vanzelf weg!!

In een van mijn klassen zit een jongen genaamd Osama, en de eerste weken was de associatie er, maar als ik nu de naam Osama hoor dan denk ik gelijk aan dat jochie. Dat die associatie verdwijnt geloof ik zeker, maar ik denk ook dat de associatie er in het begin wél vaak zal zijn. De vraag is meer of het jullie zelf zal storen.

En Lorelei, met Tristan heb ik zelf die associatie absoluut niet! Alleen als je zelf Isolde zou heten zou ik niet voor Tristan kiezen ;)

• Karlijn

Het is natuurlijk heel persoonlijk maar mijn kind zou deze naam absoluut niet krijgen vanwege de associatie.

Zelf zou ik dan voor bijvoorbeeld Joren gaan maar dat moet je dan wel mooi vinden anders zou ik voor een andere naam gaan.

• Jorsum

Hmm inderdaad, dilemma…

Zelf zou ik het niet doen, maar als het voor jullie DE naam is kan het zijn dat je spijt krijgt als je het niet doet.

Misschien is Jaron nog een optie? Vind ik zelf iets leuker!

• Lorelei

Dank je wel Kaat! :D

• Sarah

Wat lastig voor jullie dat de naam die jullie zo mooi vinden zo'n associatie heeft! Ik zou de naam zelf niet geven. Voor de mensen die jullie goed kennen zal de associatie er snel af gaan. Maar iedereen die hem net ontmoet zal even aan Joran van der sloot denken, denk ik. Dat zou ik niet willen voor mijn zoon.

• Blue

Gewoon doen.

Als je een andere naam kiest, is er misschien volgend jaar een gek met uitgerekend die naam, die iets verschikkelijks doet.