Wat vinden jullie van deze namen?

• JE

Mia Phileine - roepnaam Mia

Norah Babet - roepnaam Babet

Deze namen staan nu bij ons bovenaan. Vriendlief z'n voorkeur is heel sterk Mia. Wat vinden jullie van deze namen? Ik heb ergens anders op een zwangerschapsbord een polletje geplaatst en daar kwam heel sterk naar voren dat de meeste mensen deze namen erg lelijk vonden. Dit heeft me wel een beetje aan het twijfelen gebracht. Ik weet dat smaken verschillen, anders zou het ook maar heel saai worden. ;) Maar ik wil liever niet m'n dochter een naam geven die de meeste mensen verschrikkelijk vinden.

• Karlijn

Ik vind ze allebei mooi maar mijn voorkeur gaat uit naar Norah Babet hoewel ik het als Nora zou schrijven. de naam Nora zou ik zo zelf kunnen geven.

• Millie

Ik vind ze ook allebei heel erg mooi.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar Norah Babet: prachtig!!!

• Maren

Mia en Babet vind ik allebei niet zo, maar Mia leuker dan Babet. Babet vind ik een beetje een lompe klank hebben en een beetje dommig geschreven. Babette (uitgesproken als Babet) vind ik al iets beter.

Ik heb wel het idee dat Mia een naam is die weer steeds meer voorkomt. Nu wordt het nog gezien als ouderwets, maar dan zou wel eens veel minder kunnen worden.

• anoniem

Norah Babet vind ik erg leuk, Babet staat zowiezo hoog op mijn lijst.

Mia vind ik erg duffe, ouderwetse naam. Ik vind niet dat er iets “mis” met ouderwets, maar dan zijn er voor mij zoveel mooie , oudere namen, dat ik Mia echt stoffig vind. De klank vind ik niet mooi, ik denk aan Ria en aan Miauw.

Nee, niet “mijn ” naam, maar als dat voor jullie wel zo is, doen hoor.

Ik vind termen voor een naam als verschrikkelijk wel erg overdreven, alsof het een ramp is dat een ander een naam niet mooi vind.

Een aardbeving, dat vind ik een ramp en verschrikkelijk.

• Vleerkipje

Maar ik wil liever niet m'n dochter een naam geven die de meeste mensen verschrikkelijk vinden.

Als jullie hem maar mooi vinden en als je dochter er normaal mee door het leven kan.

Wat kan jou “de meeste mensen” nou schelen?

Neem afstand van die fora en laat je niet gek maken door die forumkippen! :);)

Dit is iets tussen jou en je man (en je kind)

Maar ja, je vraagt om eningen dus deze forumkip geeft hem ook maar dan ;)

Mia Phileine

vind ik super!

In tegenstelling tot veel mensen, vind ik Mia juist heel modern, leuk, lief, zonnig en ook lekker pittig.

Phileine vind ik een mooie zachte naam.

Norah Babet

Norah erg mooi. Babet vind ik minder (ik zie ook liever gewoon Babette)

Als de meeste mensen deze namen al erg lelijk vinden dan ben ik beniewd

waar zij van houden. Chenoa, Jayden en Shania zeker?

• Lorelei

Sorry, ik vind Mia en Babet echt niet mooi.

Phileine en Norah vind ik al leuker.

Maar het is puur een kwestie van smaak, want ik vind Mia en Babet wel hele normale namen.

• JE

Vleerkipje Schreef:

——————————————————-

> Als de meeste mensen deze namen al erg lelijk

> vinden dan ben ik beniewd

> waar zij van houden. Chenoa, Jayden en Shania

> zeker?

Volgens mij wel. ;)

• JE

Bedankt voor de reacties! Ik ben al enigszins gerust gesteld. ;) Het is inderdaad een kwestie van smaak. Maar ben allang blij dat de namen hier wel als normaal worden gezien.

• Jorsum

Het feit of iemand een naam mooi vind is naar mijn mening puur een kwestie van smaak en wat “normaal” is.

Als jij in een dorp / stad woont waar iedereen elkaar kent en waar de mentaliteit heerst van “Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg” zullen die mensen eerder kiezen voor Norah Babet en Mia Phileine als niet mooi bestempelen. Als het “normaal” gevonden wordt dat namen iets meer pit hebben vind ik Mia Phileine een betere keus. En je omgeving went ook aan een naam.

Mijn eigen voorkeur gaat uit naar Mia Phileine (hoewel ik dan liever Philine of Feline zou horen) omdat ik het wel erg leuk vind om een niet-gangbare naam te kiezen.

En ik denk dat je met Mia wel eens trendsetter zou kunnen zijn! Het is een heel bekende, (nu nog) iets stoffige naam maar heeft zeker potentie om helemaal hip te worden. Past goed in de kort-korter-kortst trend en het is een makkelijke naam! Als je het hoort weet je meteen hoe je het schrijft.

Dus ik zou 100% voor Mia gaan! (Komt ook bij dat ik Babet niet mooi vind als roepnaam, ik zou liever Nora / Noor als roepnaam zien).