Stel dat...

• Nahariya

Ja dat vind ik een prachtige naam. Onze zoon krijgt Izaäk als tweede naam.

Michaël vind ik prachtig! Maar toch bang dat mensen het steeds als Maikel gaan uitspreken. Als tweede naam zou het zeker wel een kanshebber kunnen zijn.

• anoniem

En wat vind je van Celia voor een meisje?Of cecilia. Is wel langer dan de namen van je andere dochters, maar de naam van je zoon is ook wat langer qua letters.

Of wil je echt 2 lettergrepen?

• Nahariya

Nee twee lettergrepen hoeft niet. Voor een meisje vind ik bijvoorbeeld Athalia echt prachtig, die is op dit moment echt mijn favoriet. Maar Celia en Cecilia doen me niets.

• sdm8

wat vind je v shai of rafael

mara sari en rafael

• anoniem

Nog wat gezocht.

Elijah: “Lord is mijn God”

Eleora: De God is licht"

Elazar: De God heeft geholpen"

Aliza(h): Vreugde of verrukking

Amichai: "mijn ouders zijn in leven

Amita: : “onmetelijk”

Casimir:

Faïza: Winnaar".

Of anders:

Fatima

Fatma

Nadia.

• Nahariya

Elijah en Aliza vind ik heel mooi, maar wel te modern in vergelijking met onder ander Jakob.

• sdm

en rafael?

• Nahariya

Nee Rafael vind ik niet zo leuk.

• Marieke72

Het kan aan mij liggen hoor, maar ik begrijp je probleem niet helemaal :D

Ik zou niet weten waarom een vierde geen Lina of Jaro kan heten. Dan zou je ofwel Mara en Sari niet moeten hebben gekozen ofwel Jakob niet, als je het allemaal zo ‘kloppend’ wil.

• Nahariya

Het probleem is dat ik nu bijna op het punt zou staan om in plaats van Jakob een andere naam te kiezen, voor het geval er ooit nog eens een vierde bij komt :D. Anders kan ik geen mooie combinatie meer maken met de namen. Slaat nergens op natuurlijk, volgens mij gaat mijn verstand met me aan de haal. En toch vind ik het leuk om een lijstje te maken met namen die wél zouden passen. In het kader van “ik moet toch iets te doen hebben tijdens mijn verlof” ;)