Wat vinden jullie van Zoë?

• Olle

Ik vind het geen leuke naam. Uitspraak Zowee vind ik wel mooier dan Zowie, maar ook niet fantastisch.

Stel me er geen ordinair kind/gezin bij voor, maar wel een gezin waar de moraal heerst ‘doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg’, waarin dingen al heel gauw raar gevonden worden en meisjes alleen “echte meisjes”-kleren, speelgoed etc. krijgen en de jongens (met namen als Roan, Vince, Owen) echt jongensspeelgoed/kleren/kapsel etc.

• Maren

Ik vind Zoë best een mooie naam, maar zou hem niet snel kiezen.

Ik ken 2 Zoë's die nu ongeveer 22 zijn.

• Bloempje16

Ik had eigenlijk nooit een mening over de naam Zoë. Tot ik vier jaar geleden een oppaskindje kreeg met deze naam.

Sindsdien vind ik de naam erg leuk!

Ik zie er een vrolijk, spontaan, enthousiast blond meisje mij maar dat is puur omdat mijn oppaskindje zo is en zij de enige is die ik ken met de naam Zoë.

Maar ik vind het een leuke naam

• Ela

Moest er oorspronkelijk even aan wennen, maar vind hem nu erg leuk. Uitspraak Zoee vind ik het mooiste. Ik ken ook een heel leuk, guitig blond meisje dat zo heet, dus dat helpt :).

• Lins

De betekenis is mooi.Daar houdt het wat mij betreft mee op.Niet omdat ik de naam lelijk vind,maar omdat er in mijn omgeving bosjes kinderen zijn met deze naam en er nog steeds heel veel bij komen.Meestal met een zusje genaamd Noa,Tess of Lynn.Of een broertje Milan of Finn.Slaapverwekkend wat mij betreft,sorry.

Er zijn zoveel frissere namen te bedenken met dezelfde klank.