Wat vinden jullie van Zoë?

• Jaycee

Wat vinden jullie van de naam Zoë? Hoor je de naam vaak? Wat voor meisje stel je er bij voor?

Ben erg benieuwd!

• Millie

Geen lelijke naam. Maar ik zou hem zelf nooit kiezen.

• Lorelei

Nee, ik zie die naam niet vaak. Toevallig zag ik hem wel pasgeleden in een tv-programma. Ik heb er niet een bepaald beeld bij. Zoë past voor mijn gevoel bij heel veel meisjes. Het is een favoriete naam van mijn zusje. Ik vind de naam wel okay, maar niet bijzonder. Ik zou hem zelf niet kiezen.

• Sas30

Ik ken geen meisjes met de naam Zoë, wel een jongen (8 jaar) die Zoey heet (ook uitgesproken als zoowie).

De naam Zoë heeft nou niet direct mijn voorkeur. Vind het geen lelijke naam, maar hij doet me niets.

• Nahariya

Ik vind het jammer dat de naam zo vaak op z'n Engels wordt uitgesproken, als Zowie. Dat vind ik echt lelijk. Op z'n Nederland (als Zowee) vind ik het juist een hele leuke naam.

Hetzelfde heb ik ook met Chloë.

• Lieve!

Ik vind het een leuke naam!

Ik ken geen kinderen die Zoë heten, maar ik zie een lief meisje met blonde krulletjes en rode wangetjes voor me.

Vroeger had de schrijfwijze Zoey mijn voorkeur, maar nu vind ik Zoë absoluut mooier.

De uitspraken Zowie en Zowee vind ik beiden mooi.

Het enige nadeel vind ik dat de naam maar 3 letters heeft, ik vind een naam pas echt een naam bij 4 letters.

• Sulio

Leuke naam voor een ander… Ik ken echt heel veel Zoe's tussen 0 en 10 jaar.

• Katrien

Ik ken 3 Zoe's en vind het zelf geen mooie naam. Ik vind ‘m erg aan de ordinaire kant terwijl de Zoe’s die ik ken toch 2 ouders hebben met een hoge opleiding :).

• Superwen

Zoë vind ik niet mooi, juist omdat met puntjes op de e je een uitspraak Zowee hebt. Zowee vind ik meer een kreet als een naam.

Heel veel mensen weten op vandaag de dag waarschijnlijk niet meer dat een " op een klinker een gescheiden klank aanduidt.

Mijn dochter heet Zoey met uitspraak Zowie vind ik zelf stukken mooier :D

• -Emmy-

Heel mooie naam :) Maar dan wel als Zowie! Zoey vind ik wel duidelijker maar ook minder mooi.

Zoï zou ook nog kunnen. Of heel lelijk Zowi / Zowy.

Ik vind de naam stoer en lief tegelijk.

Ik zie wel een kindje met bruin/donker haar voor me en geen spierwitte huid.

Ken een Grieks-Nederlands meisje dat zo heet.

De betekenis ‘leven’ is ook wel extra mooi.

De uitspraak Zowee vind ik heel erg lelijk: ‘zo, hee!’

Dat zou ik ook schrijven als Zoé.

Joey / Joï / Jowi / Jowy / Joë voor een meisje vind ik ook wel stoer.