Ik vind Elif minder ‘storend’ dan bijvoorbeeld Fatima. Bij Fatima verwacht ik echt een buitenlands en geen NL kindje.
Ik denk dat mijn omgeving niet eens een idee heeft dat Elif een Turkse naam is, maar zelf zit ik er wel mee. Het klopt dan ergens gewoon niet.
De uitspraak van Siobhan moet je inderdaad maar net weten. In het Nederlands zou ik Shivan zeggen.
Wat betreft Maïwenn/Maiwenn, horen jullie op de volgende link http://nl.forvo.com/search/maiwenn/ dezelfde uitspraak bij beide schrijfwijzen? Ik heb het idee van wel, maar mijn gehoor is niet zo best Met trema vind ik de naam echt zoals het hoort, dus ik zou het zelf ook zo schrijven. Ik heb een hekel aan vergeten trema's, zoals bij Amelie, Aimee en vooral Juliette.
Ik denk dat mijn omgeving niet eens een idee heeft dat Elif een Turkse naam is, maar zelf zit ik er wel mee
Als je ermee zit waarom overweeg je de naam dan vraag ik me af.
Ik denk gelijk aan een Turks meisje /vrouw als ik deze naam zie en zou het toch wel vreemd vinden staan als er een Hollandse achternaam bij hoort.
Hoe dat komt weet ik niet precies, want bij namen als Sven, Ingmar e.d. heb ik dat niet, en veel Engelse namen ook niet.
Een Nederlands meisje wat ik ken heeft zelf een redelijk normale naam maar ze heeft een zusje wat dus Siobhan heet. Maar ze is wel in Schotland geboren en haar zusje ook. In het Verenigd Koninkrijk weten ze meestal wel raad met die Ierse namen. Ik vind Siobhan goed kunnen dus. En tsja spelling, bijna elke naam kan wel anders gespeld worden dus spellingsproblemen zijn nooit helemaal te voorkomen, daar zou ik het niet voor laten.
Ik vind het eigenlijk wel erg om te lezen dat er meer terughoudendheid is tegenover een Turkse naam, met makkelijke schrijfwijze en logische uitspraak dan tegenover een Ierse naam die half Nederland niet zal kunnen uitspreken of schrijven zonder oefenen.
Het is zeker niet aanvallend bedoeld hoor, maar ik vind het ergens best wel confronterend dat er door sommigen zo gedacht wordt.
Ik heb een tijdje in Turkije gewoond en koppel Elif daardoor direct aan donker haar en donkere ogen. Toch vind ik het ook voor een Nederlands meisje een mooie en geschikte naam. De schrijfwijze is duidelijk, de uitspraak (ee-lief) zal wellicht een aantal keer fout gaan, maar is toch ook vrij duidelijk. De andere twee namen vind ik in Nederland een stuk minder geschikt, omdat ze zo ingewikkeld zijn.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?