Marjolein schijnt ook een afgeleide van Maria te zijn, dus ik ben ook bitter. Ik moet zeggen dat ik de letterlijke Marjolein toch erger vind dan bitter xD
Ik vind de naam ‘Noël’ heel mooi, hou ook super veel van kerst maar ja dat wordt 'm dan toch niet zo snel.
Ik heb met Feline ook een overduidelijke kattenassociatie. Feline wordt in het Engels vaker gebruikt dan je zou denken, in boeken kom je het vaak tegen als super creatief bedoeld bijvoegelijk naamwoord. Ik denk dat ik het daarom ook geen mooie naam vind want het is op zich wel mijn stijl.
Ik denk dat heel veel ingeburgerde namen dat je daarbij de associatie verliest. Ik denk ondanks dat Marjolein een vrij letterlijke betekenis heeft mensen niet meteen denken aan het kruid, of als ze dat wel doen dat niet als storend zien. Terwijl bij namen als Storm en Zilver mensen toch eerder geneigd zijn om daar hun bedenkingen bij te hebben. Je kan Marjolein of Roos of iets dergelijks een lelijke naam vinden maar je zal de ouders niets verwijten wat dat betreft.
Namen met betekenissen als ‘blind’, ‘crooked’ of iets wat genetisch volstrekt onmogelijk zou zijn (gezien de genen van paps en mams) zou ik snel overslaan. Al is de betekenis soms wat vergezocht, kinderen gaan het toch opzoeken, niet alleen namengekken doen dat.