Meer leuke meisjesnamen?

• Sydney

Ik vind jongensnamen echt een ramp! Mijn smaak is zooo kieskeurig.

Ik lees hier dan allemaal lijstjes, al járen overigens, en dan denk ik “Ik kan er niet eens één verzinnen die ik op dit moment zou kunnen geven aan een eventuele 2e zoon.” :S

Wat meisjesnamen betreft, als ik nu zou bevallen van een meiden drieling heb ik voor alledrie al drie namen klaar liggen haha :D

• Elisa81

Eerlijk is eerlijk, ik vind meisjesnamen leuker om te lezen/uit te zoeken dan jongensnamen. Ook vind ik meisjesnamen veel makkelijker. Geen idee waarom. Mijn meisjesnamenlijstje is ook veel langer dan de jongensnamen.

• Millie

Bij mij juist hetzelfde!

• Vleerkipje

Bij mij is het juist andersom.

Ik zie veel meer leuke jongensnamen en meisjesnamen vind ik niet zo snel leuk.

• Anoukiej

Bij meisjesnamen vind ik inderdaad heel erg veel leuk!

Er zijn een aantal (5/6) namen die ik zo aan m'n kinderen zou kunnen geven!

Maar welke de leukste is weet ik dan weer niet!

Bij jongensnamen heb ik een favoriet!

Ik ben er ook wel 99% zeker van dat m'n zoon zo gaat heten!

Als het alleen aan mij ligt, natuurlijk =)

Verder vind ik bijna geen enkele jongensnaam leuk!

• anoniem

Ik heb juist dat ik veel meer jongens namen mooi vind en die ook echt zou kunnen geven.

Meisjesnamen vind ik veel te gauw te tuttig, zeurderig of bekakt.

Daarnaast vallen er al heel veel meidennamen af bij mij omdat ik niet houd van -ke, -se, -sje, -tje,- je, unisex namen en alle namen waar een ij in zit.

Namen eindigend op een -o of -e vind ik niet mooi voor een meid, ik houd van gesloten namen en die er zijn voor meiden vind ik vaak niet mooi.

• Mirel

Ik vind juist veel meer jongensnamen leuk. Mijn lijst meisjesnamen is veel langer, maar daar kan ik er moeilijk een uitzoeken die ik het mooiste vind. Terwijl ik bij de jongensnamen een duidelijke top 5 heb, die ook standvastig is.

• Lins

Over het algemeen vang ik inderdaad op dat men een meisjesnaam makkelijker vind om uit te kiezen.

Zelf heb ik het juist met jongensnamen.Die overtuigen me meer en kan ik ook jarenlang leuk blijven vinden,dat was al zo toen ik 9 jaar geleden zwanger was van mijn zoon.De meisjesnaam die we toen hadden heeft mij nooit 100% kunnen overtuigen.

Mijn zusje heet hetzelfde.Zij kon tijdens haar zwangerschap ook niet echt een meisjesnaam vinden,maar vond de jongensnaam zo leuk dat ze besloten deze ook voor een meisje te gebruiken,zowel eerste als tweede naam.(Dit waren uiteraard geen puur mannelijke namen als bijv. Lucas Theodoor) Het werd overigens een jongen.

• Puck!

Ik heb preciesssssss hetzelfde! Bij heel veel meisjesnamen wel t idee dat ik die evt zou kunnen willen geven later.. maar jongensnamen ho maar! heb er eigenlijk maar 2 waarvan ik (momenteel) denk dat ik die zou overwegen voor een zoontje..

Gek he! Vraag me ook af waardoor dit komt..

• Charlou

Bedankt voor al jullie (veelal uitgebreide) meningen!

Het verschilt dus per persoon, leuk om te lezen. Het is inderdaad zo dat een jongensnaam dan ook veel makkelijker is om te kiezen als je echt maar 1 of 2 namen heb die je leuk vindt. Als ik ooit een meisjesnaam zou moeten kiezen wordt dat inderdaad heel erg veel afstrepen.

Wellicht is het straks wel ineens andersom als het eenmaal zo ver is, wie weet.