SAM

• Isabel

Super mooie naam voor een jongen. Helemaal mijn ding. Sem ook leuk, maar iets minder. Zeker niet ordi!!

• anoniem

Ik begrijp het echt niet dat zoveel mensen “dit soort”namen leuk vinden, net als Mees. Maas, Sem, Tijn, Tijl etc etc.

Deze namen heb ik nooit leuk gevonden. Sam vind ik niet ordinair, eerder juist nogal soft voor een jongen, de klank vind ik te zacht.

Voor een meisje vind ik het ook helemaal niet , houd niet van zogenaamde unisex namen.

• Katrien

Ja zo uitgelegd begrijp ik je verhaal Lorelei, maar Sem is volgens mij een echt bestaande naam die ook op deze manier geschreven staat in de Bijbel…….dus het is geen ‘verzonnen’ naam (Sam op z'n Engels)

• Blue

@Lorelei

Jason is geen Engelse naam, maar een Griekse naam, die wetijdens de lessen oud-Grieks op school inderdaad moesten uitspreken als JAA-son.

Het zal de invloed van Amerikaanse en Engelse tv-series wel zijn, dat veel mensen dit als een Engelse naam zien.

• Lorelei

Ow, vandaar. Dan heb ik ook weer wat geleerd. Alleen vind ik het nog steeds lelijk klinken…. :S

• Olle

Leuk. Niks van aantrekken dat ie zo populair is, dat is juist een compliment. :)