Roos of Sophie?

• RH

Ik ben Sophie wel een beetje zat vanwege de populariteit eigenlijk, vind Sofie sowieso een mooiere spelling, maar nog liever zie ik Sophia/Sofia, een stuk krachtiger en wat orgineler ook. Roos vind ik altijd lastig beoordelen omdat die naam bij mij sowieso af zou vallen. Ik ben eigenlijk niet zo van de eenlettergreepnamen, maar begin Roos wel steeds meer vrolijk en stoer te vinden. Rosa/Roza vind ik overigens wel mooier, niks stoffig of ouderwets, een mooie tijdloze naam, lekker krachtig en vrouwelijk.

Van mooi naar minst mooi:

Sofia

Roza

Rosa

Sophia

Sofie

Roos

Sophie

• Jizz

Ik zou ook voor Sophie gaan!!

• Marie-Louise mv. Norah&Samuel!

Roos Sophie! En dan roepnaam Roos!

• Wiesje

Sophie vind ik de mooiste. Ook mede omdat het in andere talen ook wel wordt gebruikt dus nooit lastig is waar ze ook is. Daarnaast is het een klassieke naam die ook nu nog modern is (tijdloos dus) en past het bijna altijd wel bij de meeste achternamen.

• eshie

Vond het grappig om deze discussie te lezen. Wij hebben namelijk ook heel lang getwijfeld tussen Roos en Sophie.

Wij hebben nu gekozen voor Roos. Dit omdat Sophie nog meer populair is dan Roos (vooral bij ons in de omgeving, hoor je Sophie redelijk vaak en Roos zelden). En wij hebben een achternaam van 4 lettergrepen lang, dus Roos klonk daar beter bij dan Sophie.

• Helena mv L&M&O

Wat grappig! Mijn vriendin heeft ook een dochter Sophie en bij de naamkeuze voor Sophie hebben ze ook getwijfeld tussen Roos en Sophie.

Zij hebben een korte achternaam (1 lettergreep) die begint met een -s. Daarom hebben zij Roos laten schieten. Later hebben ze de naam wel verkapt gebruikt in de namen van hun 2e dochter. Zij heet Emma Helena Rosa. (jaja vernoemd naar ondergetekende).

Ik zou zelf voor Sophie gaan. Ook al is de naam heel populair, hij heeft een hele mooie klank.