We vinden Roos en Sophie superleuke namen, maar welke moeten we nu kiezen? Mijn man is bijna om: hij kiest dan voor Sophie.
Oei moeilijk!! Ik vind het nl. allebei erg mooie namen, wel heel populair maar nog steeds mooi.
Wat past het beste bij de achternaam? Als de achternaam kort is, bijv. 1 lettergreep dan zou ik sowieso voor Sophie gaan. Bij een langere achternaam is Roos misschien mooier.
Roos vind ik stoerder en vlotter
Sophie wat netter en klassieker
Wat past bij jullie?
Ik denk dat ik toch zou kiezen voor Sophie: internationaal, tijdloos en klassiek.
Pff. lastig hoor! Ik vind het beide hele mooie namen. Ik vind ook bijvoorbeeld Rosa mooi, ipv Roos.
Zoals Hagar al zei, kun je de naam misschien ook kiezen op basis van achternaam. Bijvoorbeeld Roos Smit, dat is zo kort. Ik vind dat persoonlijk niet zo mooi staan. Rosa Smit of Sophie Smit is dan weer een stuk leuker, vind ik.
Maar voor de rest, doen wat voor jullie de mooiste naam is!
Rosa wordt op dit forum vaak geopperd. Ik vind dat echt zo''n suffe naam! Doe mij dan maar het krachtige en vlotte Roos of Sophie!
Waar woon je? In sommige streken wordt Roos als een soort van Raus uitgesproken. Dat vind ik zoooo lelijk! Dan zou ik voor Sophie kiezen. En als je achternaam met een S begint ga ik voor Sophie. Begint hij met een IE dan kies ik voor Roos.
Tja, moeilijk…. Alletwee mooie namen!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?