Orginele jongensnaam

• Hagar

Naast Tieme vind ik Zeger heel mooi staan! Ik ken trouwens maar 1 Zeger (van achterin de 30). Ben niet helemaal weg van de naam, ik vind de naam vrij hard klinken. Overigens je kunt wel rijmen op Zeger ;): neger, beweger, leger.

Pepijn vind ik een mooie naam (mooier dan Zeger..), iets klassieker. Maar waarschijnlijk zoek je een naam die minder vaak voorkomt..

Jurre heel leuk!!! Maar Tieme en Jurre klinkt een beetje Jip en Janneke. Hidde ook erg mooie naam, maar hierbij hetzelfde..

Karsten en Dinand vind ik niet mooi. Karsten te hard en bij Dinand gelijk de associate met Dinand van Kane.

Nog wat opties:

Tieme en Guido

Tieme en Derk

Tieme en Mats

Tieme en Ivar

Tieme en Jelmer

• - Lieve -

Ole vind ik dan weer juist he-le-maal niets. Doet me denken aan Oliebol en Oliedom etc.

• @lie

Meindert

Renger

Riemer

Reimer

Reinier

Willem

Louwrens

Wiecher

Andries

Michiel

Jacob

Ik roep maar wat, want ik ben niet zo goed in het bij elkaar zoeken van namen die bij elkaar ‘passen’

• Renee

Wat dacht je van Korneel? een echte oud hollandse naam die niet veel voorkomt maar wel klinkt als een naam ;). je kunt het wel verkleinen, maar tja….

• Sophia

Mijn zoon heet Laurens. Je kúnt het wel afkorten, maar dat doe je niet zo gauw. Zijn broer heet Matthijs (komt veel vaker voor dan Laurens).

Hier in de straat woont een Tijme (1) en een Thymen (12 of 13).

Hun broers heten Julian en Martijn.

Succes

• Mama Tara

Allemaal bedankt voor de suggesties. Het blijft lastig, manlief wil ook nog mee beslissen, gek he!!!

Laurens vind ik ook leuk, vind ik ook een naam die je niet af kan korten trouwens.

Zal komende weken de weg naar dit prikbord nog wel vinden denk ik!!

• @lie

Laurens kan je toch afkorten tot lau?

• Helena mv L&M

Hé hé, wij hebben hier toevallig een heel lief klein Midasje in de box liggen hoor, haha!!

Bij Tieme vind ik Zeger leuk.

Zelf vind ik Roemer leuker. Ook mooier staan bij Tieme omdat de -m weer terugkomt in de naam.

• - Lieve -

Of tot Rens ;)

• Marieke72

Hier in de straat is een Reyer geboren, ook wel apart.

Ik ken een Zeger van 80 jaar, dus het is voor mij een hele ouderwetse naam.

Maar daarentegen ken ik ook een Zeger van 1 jaar. Hij is volgens mij wel in opkomst.

Ik vind zelf Abel of Jonas ook wel heel leuk!

Marieke