Orginele jongensnaam

• Mama Tara

Hallo!

Bedankt voor alle reacties, zet nu pas mijn pc aan.

Ik vind Zeger en Pepijn erg leuk.

Ook Karsten is leuk, maar spreekt niet zo lekker en vindt man te zwaar klinken.

Hij vindt Dinand leuk, ik niet.

Jurre vind ik ook wel leuk, maar niet leuk genoeg.

Ik ga nu even kijken wat de namen betekenen, ook niet onbelangrijk.

Als jullie nog meer suggesties hebben….

• - Lieve -

Jáááááá! Zeger is echt een topnaam! Pepijn ook erg leuk, maar Zeger toch net wat leuker!

Hoe heet je eerste zoontje?

• Marie-Louise mv. Norah&Samuel

- minimaal 2 lettergrepen

- hollandse naam

- niet rijmen op iets

- niet kunnen afkorten met -je of -tje

- liefst niet beginnen met een T

Dante

Elias

Florian

Julius

Levi

Melle

Raven

Silvijn

Zeger

• Mama Tara

Durf hier eigenlijk zijn naam niet te zeggen, iv, meelezers, maar als ze mijn voorwaarden lezen, zal men het toch wel weten :)

Hij heet T.ieme.

Toen ik op dit forum de naam Zeger zocht, kwam ik hem alleen best vaak tegen. Ben bang dat het een populaire naam gaat worden (net als Tijn zeg maar, 4 jaar terug hoorde je hem niet, nu in top 20)

• - Lieve -

Leuk, Tieme! Ik houd niet zo van jongensnamen die eindigen op -e, maar deze vind ik leuk :)

Haha, dat de naam Zeger veel op dit forum veel is genoemd zal waarschijnlijk vooral door mij komen ;) Ik ben helemaal wég van die naam!

Ik denk niet dat de naam Zeger ineens heel populair zal worden. Het is namelijk best een ‘gewaagde’ naam. Tijn is dat helemaal niet. Ik denk dat je het een beetje kunt vergelijken met de naam Hugo. Deze naam is wel wat populairder geworden, maar voor veel mensen te gewaagd. Daarbij moet je ook bedenken dat veel mensen die hier op het forum prikken op zoek zijn naar ‘apartere namen’. Op het gebied van namen is dit forum dus niet echt te vergelijken met heel Nederland ;)

Pepijn vind ik overigens ook heel leuk hoor, maar Zeger heeft gewoon nét wat meer inhoud ofzo… Verder is Midas misschien nog een suggestie?

Liefs,

Lieve

• Mama Tara

Mmm, midasje, haha.

Oke, dus dit is niet zo een heel druk forum?? Dat zou mooi zijn, ben zo bang dat iedereen zijn kind T.ieme gaat noemen nu.

• Mama Tara

Ik vind Ole ook nog een leuke naam.

• Lizzie

Pepijn vind ik leuk, ook naast T !

• Marie-Louise mv. Norah&Samuel

Tieme en…

Floris

Julian

Lode

Meinte

Seger

Wouter

• Tineke mv JHB

Leuke naam heeft je zoontje. Zo had Brechtje waarschijnlijk geheten als ze een jongetje was geweest :D

Onlangs zijn er in mijn naaste omgeving een Tiemen en een Tieme geboren. In beide gevallen had een van de ouders trouwens hun roots in Friesland liggen..

Wat vind je van…

Hidde ;)

Seger (mooier dan Zeger)

Jelte

Lode

Reinout

Jesper

Sverre (oké niet NL, maar vind hem wel mooi)

Wessel