Namentic?

• Hagar

Ik kom hier nog niet zo lang, maar begin al aardig verslaafd te raken. Ik zie ook een aantal steeds terugkerende prikkers (zo heet dat toch?). Erg leuk!

Ben even benieuwd of jullie ook altijd echt even op deze site moeten kijken als je aan het internetten bent en waar komt je namentic/interesse vandaan en hoe lang heb je deze al?

Mijn namentic is nog maar kort, een paar maanden, en is ontstaan omdat ik in een vriendengroep zit waarin veel mensen kinderen krijgen. Ik krijg dus veel geboortekaartjes en begon er op te letten of de namen bij brusjes pasten en welk genre (chique-holland-kort-top 20 etc) het was etc..

Wat ik wel vervelend vindt is dat je OVERAL namen tegenkomt en je er dus altijd mee bezig kan zijn…bij mij is het (gelukkig?) nog niet zo erg.

Anyway…was gewoon even nieuwsgierig!

Groetjes Hagar

• Elis

:D Ik ben net zo erg ;)

Ben erg bezig met namen en hun betekenis. En ja, ik kijk elke dag wel even hier. En dat al zo'n 10(?) jaar.

• Daisy

Ik ben al jaren namenfreak.

De ene keer kom ik hier heel veel, maar nu is het even de laatste tijd wat minder. (heeft zo z'n redenen)

Maar als je eenmaal hier begint, ja dan moet je elke keer even als je online komt kijken.

Waar m'n namentic vandaan komt? Geen idee, toen ik zwanger wilde raken begin je met zoeken naar namen… en van het 1 komt het ander.

En zo heb je ineens een hele waslijst met favo's, geordend op alfabet, met betekenis, land van herkomst, hoevaak gegegeven i zo veel jaar. En dat van een paar maanden achter elkaar… zelfs jaren achter elkaar…

Het is een verslavende geweldige hobby.

En ja je komt ze overal tegen, zo kende ik binnen een 2 dagen alle kindjes van mijn zoontjes klas, en sprak ik er met hem over… en weet dat mijn zoontje nu ook mijn tic begint over te nemen.

Elk treintje, elke knuffel, elke auto heeft een naam.

• Isa

Het werkt verslavend. Ik denk dat ik nu 3 jaar post en het klopt, ik kijk elke keer als ik de computer opga! :D

Ik kijk ook naar geboortekaartjes, tv-series en luister naar de namen van anderen.

Ik ben niet echt geïnteresseerd in betekenissen, maar wil wel weten of een naam die ik mooi vind niet iets geks betekent.

Ik hou al jaren een lijstje bij en ik moet zeggen, het is al flink veranderd de afgelopen jaren!

Groetjes Isa

• nikki

ik heb het ook hoor.elke keer als ik mn apple opensla kijk ik even.

ook hou ik al wat jaartjes een lijstje bij.sinds ik hier rondneus zijn er al wel wat bijgekomen.maar een stuk of 20 namen per geslacht heb ik genoteerd.

ik moet wel door de bomen het bos kunnen zien!

• Kim

Ik kijk ook wel elke dag wel een keertje behalve als ik echt niet kan.

Ik heb volgens mij niet wat veel mensen hier wel hebbe een “namentic”.

En ben er buiten deze site ook niet echt veel bezig met namen, maar vind het wel leuk om bij 10 min per dag gewoon er wel mee bezig te zijn.

• Lieve

Ik heb precies hetzelfde, ik moet áltijd wel éven kijken :) En heb ook een Apple trouwens :D

Mijn namentic heb ik ongeveer sinds mijn negende/tiende. Ik kreeg er toen nog een zusje bij en van mijn ouders mocht ik helpen bij het verzinnen van een naam. Zij kwamen met de naam Zonne. Mijn andere zusje, Veerle, was vier en het enige wat zij de hele tijd riep was: zusje, zusje! Dat werd de tweede naam van Zonne en de derde naam heb ik bedacht: Amélie. Dat vond ik toen echt de állermooiste naam. Vandaar dat het dus Zonne Zusje Amélie werd. In ieder geval is ze wel op een aparte manier aan haar namen gekomen ;) Sindsdien ben ik heel erg in namen geïnteresseerd.

Liefs,

Lieve

• ava

Ik weet eigenlijk niet hoe lang ik die namentic al heb. Mijn herinneringen gaan terug tot ergens rond mijn 12 jaar: toen schreef ik heelder schriften vol met voornamen. Ondertussen ben ik overgeschakeld naar de pc.

En ik denk dat het bij mij wel vrij erg gesteld is. Ik heb verschillende namenboeken hoewel ik nog lang geen kinderen heb. En ik kijk effectief elke dag 1 keer (en meestal veel vaker) op deze site. Ik bekijk ook andere namensites, maar prik alleen hier mee. Heb een tijdje op www.zappybaby.be geprikt, maar vond de omgang met medeprikkers hier stukken aangenamer (en dat is nog zacht uitgedrukt).

Dus ik ben een regelrechte namen-addict!

groetjes

ava

• Megan

Ik lees hier al zo'n 5 jaar mee en ben eigenlijk altijd al met namen bezig geweest. Namen voor m'n poppen, knuffels en barbies. Lijstjes maken met namen en poppetjes tekenen en daar namen voor verzinnen.

• Noni

Haha, hier hetzelfde.

Al zeker 10 jaar met namen bezig.

En ook wel enkele keren per week dat ik hierheen surf als eerste..

Mijn bijhoud-lijstjes ben ik niet zo consequent in. Maar ik ben ook slecht met agenda's, telefoonnummers, adressen etc op papier bijhouden. Ik heb een nogal goed geheugen en heb alles altijd in mijn hoofd vandaar dat het overbodig is om dingen zoals dus mijn favoriete namen allemaal bij te houden.

Ik probeer het wel te doen, zo werkte ik hem van de week nog bij en zag ik toch weer een naam waarvan ik niet eens meer wist dat hij in mijn lijst stond.

Maar gaan sorteren op soort of alfabet ofzo daar begin ik niet aan.

Groetjes,

Noni!