Is het nou echt ZO moeilijk?

• mv Jisse & Mees

Vorige week waren er 4 verschillende mensen op 1 dag die maar weer eens Jesse tegen mijn zoontje zeiden ipv Jisse!!!

Als je t uitspreekt dan hoor je toch wel verschil tussen de E of de I of ben ik nou gek….. !!!!

Ongeloofelijk vind ik dat.Die mensen luisteren gewoon niet hoor.De naam Jesse is natuurlijk bekender en dus trekken ze (zonder te luisteren) gewoon hun conclusie dat hij dan maar Jesse heet.Grrrrrrrrr…..Dit gebeurt zo vaak dat ik het bijna zo (over)duidelijk uit wil spreken zodat ik er bijna mijn tong zelf over breek :D

Vinden jullie t ook onduidelijk als je de naam uitspreekt?

• Marloes mv R+C

Vervelend he?

Ik snap het wel, je hebt een naam met zorg uitgekozen, spelling is ook niet moeilijk, dus moet uit te spreken zijn zou je denken!

Volgende keer zeggen, Luister goed :D!!!!

gr. Marloes

• mv Jisse & Mees

ja haha idd.Maar weet je nog het ergste is dan zeg ik hij heet Jisse en wat denk je????Zie je die mensen weer een keer erna en noemen ze m gewoon weer Jesse……….Daar zakt mijn broek echt van af.

En Jisse zelf die luisterd ook gewoon naar Jesse.Ik zeg soms wel tegen hem dat hij dan maar moet zeggen dat hij geen Jesse maar Jisse heet.

• Flo

Herkenbaar, Mijn zoontje heet Joek, hoe vaak ik niet moet zeggen dat het geen Joep is maar JOEK. En dan idd vaak tegen dezelfde personen.

Gr. Flo

• gerda

Ik vind het niet onduidelijk, maar ik ben dan ook een namenfreak ;)

Mijn zoontje wordt vaak Fedde genoemd ipv Ferre en mijn dochter Marit ipv Marin.

Zelfs mijn dochter Lente weten ze nog anders te noemen, want onbekend en zal het dus wel Bente zijn :?:?

Kan er ook slecht tegen ;)

• Lisa mv Jélin

Heel irritant lijkt me! Mensen wíllen soms niet begrijpen hoe je het uitspreekt!

Maarrrr er zijn ook mensen die gewoon zó gewend zijn aan Jesse dat ze gewoon iets langer nodig hebben om eraan te wennen dat het Jisse is (wat trouwens 1000x mooier is ;-))

Sommige mensen noemen Jélin steevast Djeelin. Ook héél irritant. Maar mensen maken alles tegenwoordig Engels helaas. Zo heet een Justin vaak djustin. Steeds weer blijven verbeteren dan maar. Of hun naam verkeerd uit gaan spreken ;-)

• Belle.

Overduidelijk een vorm van dommigheid.

Wees maar trots op de leuke naam Jisse en dat je hem niet zoveel hoort dat mensen hem vanzelf sprekend goed uitspreken.(Hoe duidelijk dan ook…) ;-) :D

Lieve groet,

Belle.

• mar10e

zo word ik steevast MartinA genoemd door mijn schoonzus….ik heb het verbeteren opgegeven :(

• Jonne

Tja, ik vind het ook wel eens ingewikkeld hoor als ik sommige namen van papier lees moet ik echt aan het kind vragen hoe spreek ik jouw naam uit?

En ik roep altijd…Als ik het verkeerd zeg dan moet jij mij verbeteren….Soms na een half jaar zegt dan een kind tegen mij….Juf jij spreekt mijn naam iedere keer verkeerd uit…Tja, ik weet het dan ook niet meer. Of dat ouders de naam van hun kind heel anders uitspreken dan het kind zelf of zijn of haar medeleerlingen…

Eigenlijk is het soms best wel moeilijk dan…

Maar mijn zoon Sietse wordt ook vaak Sietske genoemd. tja gewoon verbeteren…

• Mama van 3 en ?

Irritant ja maar sommige mensen blijken nogal moeite te hebben met namen. Zo noemen mensen mijn dochter N.ikah vaak Mika:?