Lieve, ligt het aan mij?

• Marie-Louise mv. Norah&Samuel!

Ik vind het ook een beetje vreemd, maar ach ja…

Het zal wel zo zijn, en anders maar niet… ;-)

Ligt er niet wakker van!

• Marloes

Het zou mij werkelijk worst wezen of Lieve wel of niet de waarheid vertelt. Is toch helemaal niet belangrijk bij het prikken van namen? Op een zwangerforum vind ik het een ander verhaal eerlijk gezegd.

• Hagar

Inderdaad Marloes, het zal mij ook worst wezen.. Het viel mij ook al op dat Lieve veel aparte namen in haar omgeving heeft cq kent en dat is op zich opmerkelijk want het zijn wel heel veel aparte namen maar goed…

Ik vind de postings van Lieve altijd wel leuk en goed. Heeft heldere ideeen over namen en komt met leuke suggesties. Ze komt bij mij in ieder geval wel over als iemand die veel over namen weet / over nagedacht heeft of gewoon een namentic heeft, wat natuurlijk prima is voor zo'n forum als dit.

Het enige wat ik nog op wil merken is dat ik me afvraag of Lieve het niet erg vindt dat haar prive zo open en bloot ligt (Lieve: je hebt ergens ook je achternaam genoemd, dus vind je dat niet vervelend.. en nog een voorbeeld je schrijft wel eens:ik was op een feestje en kwam de naam huppeldepup tegen…vaak zijn dit aparte namen, weet niet of dit altijd leuk is voor de mensen om wie het gaat?)

• Marloes mv R+C

Normaal maak ik mij er ook niet druk om, kom al heel wat jaartjes op dit prikbord en bemoei me meestal niet echt met mensen die er rare verhalen op na houden.

Toch vind ik het wel fijn om een eerlijk beeld van mensen te hebben. ( je kan dan ook denken, wat doe je dan op een open forum, want op internet heb je genoeg gekken rondlopen, niet zeggende dat Lieve dat is)

Ik vind het gewoon gek dat er zoveel aparte namen in haar omgeving zijn en ben niet de enige die dat gesignaleerd heeft. Ik vind dat wanneer het niet waar is, ze ook gewoon kan zeggen dat ze bepaalde namen heeft gelezen of het wel grappig zou vinden als een kindje een bepaalde naam zou hebben. Dit komt gewoon niet erg geloofwaardig over. Iedereen mag hier mee prikken, ik zal de laatste zijn om te zeggen dat het niet mag en vind dit ook niet heel vreselijk, maar vroeg het mij gewoon af.

Daarnaast wil ik dit dan ook niet echt vergelijken met iemand die een zwangerschap loopt te bedenken of het overlijden van een kindje, maar ik weet dat er mensen met mij zijn die het fijn vinden om hier met geloofwaardige mensen over namen te praten, zeker als deze langere tijd meeprikken en veel over zichzelf vertellen.

gr. Marloes

• Lieve

'Ik vind dat wanneer het niet waar is, ze ook gewoon kan zeggen dat ze bepaalde namen heeft gelezen of het wel grappig zou vinden als een kindje een bepaalde naam zou hebben.'

Dat heb je heel juist geformuleerd Marloes, want als het niet waar zou zijn, dan zou ik ook inderdaad iets schrijven in de trant van: ‘Ik bedacht me net deze naam. Wat vinden jullie ervan?’ ;) Maar aangezien ik dus wel sommige mensen ken met een bepaalde naam, kan ik dus net zo goed schrijven: ‘Ik ’ken'/ken iemand met de naam…'

Ik begrijp heel goed dat je twijfelt, ik twijfel ook wel eens aan mensen, en zeker zo op het internet. Maar ik ben gewoon heel erg geïnteresseerd in namen, en daarom praat ik mee op dit forum (ben daarom dus ook weleens benieuwd wat jullie van namen in mijn omgeving vinden). Ik zit echt niet op dit forum om mensen een beetje te stangen o.i.d. Alsjeblieft, ik had me wel 100 andere dingen kunnen bedenken…

Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik niets aan jouw gedachten kan veranderen. Ik bedoel ik kan niet zeggen dat je MOET geloven wat ik zeg. Ik laat het aan jou of je dat wel of niet doet. Iedereen heeft tenslotte zijn eigen gedachten over dingen, en dat is oké. Het enige wat ik vervelend vind, is dat jij er geen lekker gevoel bij hebt (ik bedoel, ik kan me indenken dat het niet leuk is als je het gevoel hebt dat iets niet helemaal oké zit) en daarom probeer ik je bepaalde dingen uit te leggen. Maar goed, nogmaals, ik kan je geen gedachten opleggen, en dat hoeft ook niet.

Liefs,

Lieve

• Yvon

Ook ik heb zo nu en dan mijn gedachten bij jouw bijdragen Lieve. En ik ken geen enkele 17-jarige met jouw schrijfvaardigheid noch levenservaringen. Je komt gewoon veel ouder over. Maar nogmaals, je bijdragen zijn wel leuk en er wordt niemand kwaad gedaan en dus krijg je de voordeel van de twijfel.

gr Yvon

• Laura + ? (28 juli '09)

Ik ken wel 17-jarigen met Lieves schrijfvaardigheid, maar ze zijn schaars. Ik denk dan ook dat Lieve op het VWO zit :)

• Lisa mv Jélin

Al was Lieve een oude man van 70… Je bijdragen zijn altijd respectvol en vriendelijk. Daarbij geloof ik je ook gewoon. Een lief volwassen meisje van 17. Heel normaal, want ik was er ook één.

In de randstad word je inderdaad meer geconfronteerd met aparte namen en meisjes van 17 kunnen ontzettend welbespraakt zijn.

Groetjes Lisa

• Isa

Ik ken zoveel aparte namen, die ik eigenlijk niet zo snel opschrijf aangezien er misschien wordt meegekeken. Vooral toen ik zwanger was, was ik hier ‘bang’ voor.

Mijn echte naam is niet Isa, dat is mijn eigen keuze. Dus iedereen verzint wel eens iets of niet… tja…Maar maakt je dat meteen ongeloofwaardig?

Groetjes Isa…

• Lila

Lieve,

Ik blijf er bij dat ik het gek vind dat je zoveel kinderen kent met vreemde namen. Maar, ik zeg niet meer dat ik je niet geloof want je komt voor de rest wel geloofwaardig over moet ik zeggen :).

Verder vind ik het heel leuk dat je hier prikt, want ik ben zelf ook 17 en het is dus best leuk om wat jongere medeprikkers te hebben! Met jou schrijfvaardigheden heb ik niet zo'n probleem eerlijk gezegd. Ik krijg ook best vaak complimenten over mijn schrijfvaardigheid (niet dat ik onbescheiden wil zijn); en ik denk dat je dat in je hebt of niet. Jij hebt het duidelijk wel en daar hoef je heus niet ouder voor te zijn dan 17!

Dus voor mij is hele incident hier afgesloten. Als je wat verzonnen hebt, doe daar dan alsjeblieft mee verder in de spontane bevallingen en andere spelletjes en als het niet zo is, dan hoor ik graag alle gekke namen uit je omgeving!

Groetjes,

Lila (niet mijn echte naam by the way)