Vaktermen

• Yvon

Zo is dat :):)

• Roos

Ordi => Jayden, Delano, Priscilla, Julian, Kimberly, Deveny, Charissa, Kyara, Keano, enz.

Saai => De ultieme voorbeelden zijn toch Sanne, Lotte, Sem en Thomas vind ik. En top 20 hoeft niet per sé saai te zijn vind ik Lucas en Anna zou ik niet als saai bestempelen, de omschrijving saai, vind ik van toepassing op namen die heel nikszeggend zijn.

Natuurnamen => Roos, Jasmijn, Vlinder, Sterre, Mint, Ceder, Tijm, enz.

Retro => Marie, Sien, Leentje, Teuntje, Jan, Hans, Kees, Niek

Wannabe hip => Faye, Tygo, Isis, Mees, Pepijn, Floris

Jut en Jul => Tim en Tom, Emma en Ella, Daan en Luuk

nms => Daan, Gijs, Bas, Mats, Stijn, Emma, Floor (of alles wat ik niks vind voor mezelf)

• Roos

En ik ga heel eerlijk zijn of Jélin nou uitgesproken wordt als jeelin of djeelin, ik vind het allebei ordinair klinken en het ziet er naar mijn mening net zo ordinair uit als Jaylinn (djeelin).

• Lisa mv Jélin

Ieder z'n mening. Ik heb een hoop meningen gehoord. Maar ordinair nog nooit. Dus ach.

• Lisa mv Jélin

Daarbij denk ik dat wanneer ík de link met Jaylinn niet had gelegd, jullie dat ook niet gedaan zouden hebben ;-)

• Lieve

Haha, dankjewel :) Ik vind Jélin trouwens echt geen ordinaire naam, verbaast me dat sommige mensen hier dat vinden… Ik zou Jélin namelijk eerder bij de ‘kak’-namen plaatsen. In het rijtje van Elin, Eline, Jeline, Joline, Jalou, Juliët, etc. Ik vond het ook wel logisch dat het als Jee-lin wordt uitgesproken, hoor. Als er Jaylin zou staan dán zou ik het uitspreken als Djee-lin. Het is voor mij een naam waar je even aan moet wennen, maar als je ‘m een paar keer zegt vind ik ’m mooi! Heeft Jélin trouwens ook nog meerdere namen?

Liefs,

Lieve

• Leanna mv Liam & Noa

Ordinair: Denise/Kayleigh/Brydon

Saai: Jasmijn/Lotte/Thijs/Sem

Natuurnamen: Storm/Bloeme/Zonne/Lente

Retro: Marie/Jan/Harry/Sien

Wannabe hip: Cheetah/Refka/Quinty

Jut en Jul: Tim en Tom. Beau en Britt

Hockey: Valerie/Tycho/Cathelijne/Olivier

• Marlous

Ik vind Jélin erg mooi hoor al had ik er een e achter gezet. Jéline

En ordi, nou dat vind ik ècht NIET!

• Jo

Zo zie je maar. Iedereen heeft zijn eigen ideeen bij de “plaatsing van namen”.

Ik ben benieuwd of er een verband is tussen de namen die mooi vind en de namen van het gezin waarin je geboren bent…

Hoe is dat bij jullie?

In het gezin waar ik geboren ben hadden we redelijk unieke, nederlandse, makkelijk te schrijven namen. Mijn kids hebben dat ook, niet iedereen kan dat waarderen.

• Jo

(totdat ze onze kids zien! Dan is het onbekende eraf en klopt het ineens)