Grappig dat je Deejay ordie noemt en zelf voor een fonetische Jaylin (Jélin dus Élin met een j ervoor, zelfde klank) koos. In mijn ogen horen die in hetzelfde ‘hokje’ :+
@Yvon; je wilt deejay en Jélin toch niet serieus in hetzelfde hokje plaatsen?
Wanneer je Jélin uitspreekt zoals jij zegt, valt het eerder in de categorie hockeynamen dan ordi.
Smaken verschillen, maar dit slaat werkelijk nergens op.
Toen wij op namenjacht gingen kwamen wij steeds op de elin-klank uit. Jaylinn past daar ook tussen. Alleen vind ik de spelling en de djee ordi.
@ Coco;
Jup, you're right ;-)
@ Olivia; je hebt inderdaad gelijk. Misschien was ik niet duidelijk… Je spreekt het uit als jeelin. Het is in feite een hele andere naam. Ook afgeleid van Jelina. En dat schijnt weer een Friese naam te zijn, namelijk de vrouwelijke variant op Jelle.
Nou ja, we kwamen via meerdere wegen uit op dezelfde naam :-)
@ Yvon: Dat je overtuigd bent van je gelijk is één ding. Maar de arrogantie in je berichtjes vind ik onnodig.
* Ordinair - Mitchell, Kimberly, Priscilla, Pamela, Ashley, Giovanni, Desley, Kevin, Jordy, Melissa, Amylee, Moreno, Debbie, Keano, Yentl, Georgina, Jeffrey, Natasja, Patricia, Stanley, Michael, Mike, Britney, Luciano, Whitney (eigenlijk bijna alle Engelse namen en de Italiaanse jongensnamen - ik houd er niet van…)
* Saai - Sanne, Lisa, Anouk, Tim, Thomas, Anne Sem, Merel, Iris, Sarah, Noa, Amber, Finn, Ruben, Kim, Roos, Julian, David, Willem, Britt, Tess, Lynn, Sander, Max, Jesse, Tom, Robin, Fiene (ik vind geen van deze namen mooi, sommigen wel mooi gevonden zoals: Thomas, Noa, Finn, Ruben, Fiene, Roos, Julian, David & Max.)
* Natuurnamen - Lente, Mirthe, Veertje, Zonne, Storm, Mirre, Wolf, Rosa, Bloem, Lelie, Fee, Elfe, Luna, Linde, Zomer, Engel, Parel, Jade, Seine, Loire, Vlinder (ik vind ze allemaal érg mooi)
* Retro - Jan, Aagje, Freek, Kees, Koosje, Rijk, Mies, Kaatje, Rein, Jur, Gijs, Tijl, Eefje, Neeltje, Roosje, Marie, Karel, Pim, Joep, Mijs (vind ik ook allemaal leuk m.u.v. Jan…)
* Wannabe hip - Kick, Bink, Bing, DJ, Pluk, Pup, Splinter, Spijker, Jip (voor een jongen, voor een meisje leuk), Change, Jop, Koun (i.p.v. Koen), Lilo, Troy, Toy (ik weet niet wat die mensen bezielt…)
Jut en Jul - Saar & Suus, Jip & Jet, Lotte & Lieke, Floris & Florine, Anne & Anke, etc. (allemaal érg lelijk en sneu.)
Nms - Héél veel namen zijn niet mijn smaak. Ik houd niet van top-10 namen (behalve als ze top-10 naam zijn, maar óók klassiek), ik houd niet van ordinaire namen, en ik houd niet van Engelse namen, maar dit gaat vaak een beetje samen. Dan zijn er nog de ‘wannabe’ hippe namen met een enigszins domme of negatieve betekenis, zoals Kick. Daar houd ik helemaal niet van.
Aanvulling:
Ik vind de term ‘hockeynaam’ altijd érg irritant en volgens mij wordt 'ie ook alleen door mensen gebruikt die zélf nog nooit op een hockeyclub zijn geweest en daarom maar gewoon denken dat iedereen daar kak is, en je er ver van moet blijven. Nou, dream on Ook daar lopen Kelly's, Jayden's, Priscilla's etc. Natuurlijk ook wel Claire's, Cathelijne's en Sophia's maar ook gewoon Lieve's, Veerle's & Zonne's (nou goed van deze 3 namen komen maar 1 keer voor op onze club ) maar ik kan onze namen nou niet tot ‘kak’ rekenen ofzo. Ik zou deze catagorie eerder klassiek noemen
* Klassiek: Julius, Sophia, Thirza, Rosa, Aimée, Sophie, Jurriaan, Katherine, Claire, Cathelijne, Amélie, Isabelle, Leonore, Emma, Julia, Juliëtte, Valentijn, Nicolaas, Lidewij, Nina, Isolde, Florine, Helena, Charlotte, Casper, Christiaan, Johanna, Floris, Adriaan (stuk voor stuk prachtig, vind ik.
* Passé - Judith, Ilona/Ilonka, Erik, Linda, Jeroen, Stefan, Sandra, Arjen, Jochem, Herman, Hector, Bart, Monique, Heleen, Angelique, Remon, Rob, Andrea, Menno (alle namen vind ik even lelijk, hoeweel Andrea en Heleen nog wel redelijk oké zijn.)
* Kort & krachtig - Daan, Floor, Pleun, Koen, Thijs, Job, Bram, Tijn, Nout, Mauve, Pip, Aaf, Pien etc. (de meesten vind ik leuk!)
Ik vind het wel moeilijk om namen in te delen. Voor sommige namen vind ik het heel duidelijk in welke catagorie ze horen, voor andere niet. Mijn eigen naam bijvoorbeeld… bij welke catagorie zou die dan horen?!
Liefs,
Lieve
Hockeynamen is net als alle hokjesmentaliteit ook een hokje. Het versimpelt de denkwijze, is in één oogopslag duidelijk. Maar ik denk dat iedereen weet dat het onzin is ;-) Kak zou een betere omschrijving zijn.
Jouw naam zou ik bij mooi plaatsen. Het is dat ik mijn man niet omkreeg namelijk…. Als we ooit nog een meisje zouden krijgen, zouden we Lieve misschien wel als tweede naam geven (dat kan ie immers niet weigeren ;-))
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?