Meisjesnaam, met een m

• Lieve

Ik denk bij muze echt niet aan een muis hoor! Ieder wat verder ontwikkelt mens weet wat een muze is, en zal dus eerder daar aan denken dan aan een muis ;) Ik vind het ab-so-luut niet zielig voor een kind om Muze te heten, het heeft een mooie klank, én (als extra cadeautje zou ik zeggen), ook nog eens een mooie betekenis. Niemand hoeft er in ieder geval aan te twijfelen hoe blij de ouders met het kindje zijn :) Daarbij is het volgens mij juist leuk voor een kind om een aparte naam te hebben! Zo krijg je toch wat meer een eigen identiteit ;) Je hoeft nooit aan iemand te vragen: ‘Huh, over welke Muze heb je het dan?’ Bij Sophie (hoewel ik dat een mooie naam vind) weet je nooit of iemand het nou over die van school. die van ballet, die van hockey of over ons nichtje heeft, etc.

Inte & Lotis vind ik ook super leuke namen! Passen ook heel goed bij Muze.

Inte, Lotis & Muze: super!

O, en Muze is echt niet een naam die aan het opkomen is, Mar10e. Mijn buurmeisje is in 2006 geboren en was dat jaar in ieder geval de enige Muze, vanaf 2006 is er ieder jaar weer 1 Muze geboren. Nou, dat noem ik niet popi….

Ik zou 'm gewoon doen!! Geweldige naam!

Veel liefs,

Lieve

• Zea

Ik vind muisje wel een leuke koosnaam voor een meid.

We gebruiken niet snel koosnamen, blijkt in de praktijk, dus dat zal wel meevallen.

Ik heb meer moeite met namen die rijmen, zoals Ruth, Rik, Nick, Mick, Lex, Koen, Jeroen… Dit boeit me niet zo, maar goed om te lezen hoe anderen er tegenaan kijken ;-)

Zea

• Lila

^^, mijn moeder noemde me vroeger altijd Muis. Vooral omdat ik erg klein was voor m'n leeftijd denk ik. Ik vond het ook best een schattige koosnaam.

Ik vind Muze ook zoveel mooier dan rijmnamen, top 20 namen, kleuternamen…

• Choclatss

Nou het is wel heel erg zacht toiletpapier, en … dat toiletpapier heet Lotus ! en niet Lotis :D