Feather, Mount & Birdie

• Lieve

Haha, ja dat is misschien wel de beste manier om dit gezin te beschrijven: gezellig & lekker gek! Ik vind het grappig dat veel mensen dachten dat het een beetje een Gooische Kakfamilie zou zijn. Bij deze mensen kun je namelijk echt zijn wie je bent. Of je nu een kakker, hippie, wat ordinairder persoon, buitenlands, etc. bent… iedereen wordt geaccepteerd. Ik voel me wel thuis bij die gedachte, maar misschien is dat omdat ik dat zelf ook hebt meegekregen in mijn opvoeding, zoals ook meerdere mensen denk ik!

• Lieve

Nog even @ Ellen: Ik heb Feath, Mount & Bird nog even gevraag of ze ook nog meer namen hebben, en ja hoor:

Feather Anne Yrsa

Mount Elias Xavier

Birdie Rosa Intse Tessel

Feather zei dat als je de eerste letters van hun namen neemt je ook weer een naam krijgt:

Fay, Mex & Brit.

Ze zei dat hun ouders dat expres hadden gedaan, zodat hun kinderen nog een alternatief hebben mochten ze de namen niet leuk vinden. Grappig, ook dit wist ik niet, terwijl ik ze toch al mijn hele leven ken! Maar… ze zijn alle 3 heel blij met hun namen dus ik denk niet dat ze ze ooit zullen veranderen. Hoewel… ze zijn natuurlijk nog best jong, dus je weet nooit, maar in ieder geval hebben ze opties!

Liefs,

Lieve

• choclatss

Feather ………… Nee liever Veer !

Anne…….. prachtige naam !! Zou ik zo kunnen kiezen, staat op mijn lijst)

Yrsa ………. heeft ook wel wat, maar niet voor mij

Mount ………. Heeft nog wel wat, en leuke schrijfwijze

Elias………. mooie naam !

Xavier…………….heeft ook wel wat, maar niet voor mij

Birdie ………….. Nee alleen al vanwege die ie/y klank niet.

Rosa…..mooi, al zie ik liever het pittige Roos ! Roos zou ik zo kunnen kiezen, staat op mijn lijst)

Intse………. Erg mooi !! Zou ik zo kunnen kiezen maar staat (nog niet) op de lijst

Tessel………. Mooie, vrolijke naam ! Zou ik zo kunnen kiezen, staat op mijn lijst

Fay Mex en Brit zijn dan weer niet mijn smaak !

• Lieve

Hoi Chocolatss!

Hier is wat ik van de namen vind:

Feather ………… Leuk! Maar zou 'm niet zelf kiezen.

Anne…….. Wel leuk, maar zo saai.

Yrsa ………. Super leuk! Zo ik kunnen geven.

Mount ………. Stoer!

Elias………. Mwah, niet mijn smaak.

Xavier…………….Niet echt mooi.

Birdie ………….. Lief! Zou 'm zlef niet geven.

Rosa….. Geweldig! Zou ik ook zo kunnen geven.

Intse………. Deze is ook helemaal leuk! Zou ik ook kunnen geven.

Tessel………. Grappig, ik vind deze juist mannelijk!

Fay, Mex & Brit vind ik ook niet zo mooi. Doe mij dan maar Feather, Mount & Birdie.

Hoewel Fay, Mex & Brit wel leuk staat bij elkaar.

Liefs,

Lieve

• Zea

Hé Lins,

Ik sluit me he-le-maal bij je aan :)

Zea

• Coco

Nou ja wat ik al zei Lieve, ken zelf ook twee. drie gezinnen met apartere namen die ikzelf nooit zou geven. Maar bij die kinderen past het wel, want je raakt eraan gewend. En tuurlijk,die kinderen weten ook niet anders. Maar mochten deze kinderen uit dit kunstzinnige gezin toch een serieuze baan overwegen en een functie innemen waarbij je een bedrijf representeerd komen deze namen nou weer niet van pas!

Maar goed dat ze dan ook nog een paar extra namen hebben om uit te kiezen ;)

En wie zei dat Gooische mensen niet iedereen accepteren? Dan word het wel lekker over 1 kam geschoren weer… er zijn ook kakkers die iedereen in hun waarde laten gelukkig :)

En ja zelf zou ik ook nooit kiezen voor een naam uit de top 10 of laat staan 100. Maar dan hoef je nu ook weer niet zulke aparte namen voor te kiezen :D er zijn zat namen die normaal zijn zal maar zeggen en niet in de top 100 staan. Dan weet toch nog gelukkig iedereen wie je bedoeld ;)

btw. Alleen Mount vind ik overigens wel leuk. Birdie en Feather vind ik echt zo zweverig ;)