Feather, Mount & Birdie

• Lins

Feather en Mount vind ik qua klank zeker mooi.Birdie vind ik niet mooi en nogal kinderachtig klinken.

Ik zie hier een gezellig,“lekker gek” gezin bij.

• Yvon

Hoi oud ben je Lieve? (omdat je nog zulke jonge zusjes hebt)

Doet me denken aan die amerikaanse familie Phoenix, van de overleden acteur River ( broers en zussen: Rain (1973), Joaquin (1974), Liberty (1976) en Summer Phoenix (1978)).

Het lijkt me een overjarige Hippie familie :+

• Marre

Vreselijk!

• Lieve

@ Yvon: Ik ben 17, vandaar dat mijn zusjes nog wat jonger zijn; heb er in totaal 3, met mij erbij 4. Ik ben trouwens niet zwanger hoor! Daar wacht ik nog wel minstens 10 jaar mee ;) Maar ik ben gewoon ontzettend geïnteresseerd in namen, altijd al geweest :D

Haha, ja qua namen passen ze wel in het Phoenix-rijtje. Ik vind River & Summer eigenlijk wel leuke namen uit dat rijtje :)

Liefs,

Lieve

• Lieve

Haha, ja ik had het al een beetje voorgezegd ;)

Het is inderdaad een kunstzinnig gezin, maar zijn ab-so-luut geen ‘Gooische Kakkers’ ofzo.

Enne ik vind Vlinder trouwens stiekem wel een hele leuke naam! Veel leuker dan Feather, Mount & Birdie. Maar vind deze drie namen ook echt niet verkeerd.

• Lieve

Haha, ja ieder zijn mening toch. Ik kan begrijpen dat je het geen mooie namen vind, en denkt: wat doe je je kind aan!! Maar aan de andere kant; je moet ook niet vergeten dat je door een hele ‘eigen’ naam zoals Feather, Mount of Birdie ook een beetje meer eigen identiteit krijgt. Als je Sophie heet (wat overigens een super mooie naam is) is het al gauw: ‘Welke Sophie bedoel je dan? Die van school, die van hockey, die van ballet, die van de kunstclub, of ons nichtje?’ Zo gaat het bij mij tenminste, ik ken minstens 7 Sophie's. Als je het over Feather hebt, weet iedereen gelijk wie je bedoelt. Zo ook bij mijn zusje: Zonne. Ze is nog nooit een andere Zonne tegen gekomen, zij vind dat juist leuk. Geen nadeel, maar een voordeel. Mensen onthouden trouwens ook sneller wie je bent als je een aparte naam hebt ;) En… als je iets in de kunst wil doen (wat niet heel unlikely is in hun familie :P) heb je meteen een naam die niemand vergeet :D

Liefs,

Lieve

• Lieve

Hoi Choclatss!

Bij Birdie ligt de klank op BUR. Dus BUR-die i.p.v. Bur-DIE.

Klinkt 'ie zo beter? :P

Liefs,

Lieve

• Kim, mv N*, P, M, T en ?

Het is ook niet mijn smaak, doe mij maar “normale” namen ;)

• Choclatss

Nee sorry Lieve zelfs nu klinkt ie niet beter.

Maar je kon het proberen.

• Lieve

Haha, ja idd, ik kon het proberen :P Maar ik snap je wel hoor ;)