Welke van de twee?

• mv Seth

Skout. vind Juno een beetje jongens achtig klinken

• jo mama van 3 + 20/11/'09

Hmmmm, beiden wel leuk maar eerder voor een jochie…. Als ‘t voor een meisje is voorkeur Juno vanwege de zachtere klank en afkorting ’Juun' Maar moest 't voor een jongen zijn, dan Skout, want veel stoerder. Ben benieuwd naar je jongensnaam.

Jo

• Jo

Skout!

Veel orgineler. Lief en stoer!

Juno veiliger naast de vele Juultjes, Juuntjes, Juliettes, Julia's etc.

• Marjan

Zeker Juno!!! Een sterke, vrouwelijke naam met een prachtige betekenis. Ik vind er helemaal niets ‘zwaar’ aan.

Scout doet mij gewoon aan de jeugdbeweging denken en vind ik een beetje lomp klinken voor een meisje. Verder valt hij wat mij betreft in de categorie ‘hip’. Echt een naam voor ouders die ‘anders’ willen doen. Nee, mijn ding is het niet.

• S.

Hahahahaha, je maakt het me wel erg makklijk hihi.

Heb even in het archief geneusd en kom daar mijn felicitaties niet tegen, ben niet altijd even actief…..

Ben heel benieuwd wat het gaat worden, en ook wat je jongensnaam is (of weet je al dat het een meisje wordt?

In je lijstjes die ik tegen kwam staan, naar mijn smaak, véél leukere namen. Hoop dus ook dat je voor een van de andere namen gaat…..

Hoe dan ook: weer een nieuw kleintje is geweldig!

Groetjes S.

• Jennifer

Haha ik wist ook niet wie het was, maar nu wel ;)

• Fenna

Hai,

Nee ik ken geen K. Heb de naam ooit eens in een (Scandinavisch) boek gelezen en de persoon die erbij hoorde was erg leuk :)

Vind het een frisse naam met “kracht”. Niet zo slapjes en zoet, haha. Net als Scout en Juno dus!

Namen in die richting … je hebt ze vast al vaak voorbij zien komen ;-)

Rivka

Tove

Jutta

Tula

Feda

Feija

Virva

Hege (vind ik fantastisch, maar kan misschien niet goed?)

Lena (wat gewoontjes, maar wel erg leuk)

Ylva

Yrsa / Irsa

Meia

Groetjes,

Fenna

• r.

hahaha maar weet je nu wel of niet wie ik ben?? haha maar doet er ook niet zo veel toe ;) de jongensnaam (namen) staat al helemaal vast ja, en we weten (nog) niet wat het gaat worden … Qua namenstress zou een jongen dus iig ideaal zijn :D

• r.

Thanx! De meeste namen ken idd al, en het vervelende is dat voor ons alle namen op een (doffe) -e al afvallen … Deze namen vind ik juist vaak super mooi, hoewel ik ze vaak wat zacht vind en nu juist een andere kant op wil :D

Mooi vind ik:

Rivka - maar tweede naam van mn oudste dochter lijkt hierop, mist slechts één letter

Tove - die -e he. Tova super maar toen ik die hier poste kreeg ik te horen dat het een slamerk was :?

Jutta - heb ik een zwak voor, wie weet …

Tula - mooi, maar te tule achtig (de stof) en ik hoor twee Franse woorden: Tu en La :?

Feda - mooi, maar is het niet

Feija - Heel mooi! Vooral als Feia, maar dat schijnt in het Portugees een niet zo positief woord te zijn

Virva - erg mooi, wel wat hard

Hege (vind ik fantastisch, maar kan misschien niet goed?) - errug leuk! kan idd niet want lijkt te veel op H. én een doffe -e weer … (hoewel L. als ie een meisje was geweest Hede had geheten vind ik 'm nu te veel worden naast elkaar)

Lena (wat gewoontjes, maar wel erg leuk) - Leda super! Is weer net wat anders. Toch zie er te veel een oud dametje bij, geen kind. Iig niet míjn kind haha

Ylva - de enige in de rij die ik niet mooi vind!

Yrsa / Irsa - prachtig. Ik ken alleen een vrouw (eind 30) die zo heet. En hoewel het een hele leuke vrouw is, kan ik er maar moeilijk een meisje bij voorstellen

Meia - Ook al mooi! Toch ook een beetje een oude naam?

Tova, Jutta, Feia en Irsa toch de mooiste, op K. na (houd ‘m toch maar even ’geheim' hihi). El.va komt ook steeds terug, die past mooi in dit rijtje haha

bedankt dus weer, we denken hier nog ff verder :D