Hoe krijg ik mijn laminaatvloer goed schoon?

ik heb nu vaak strepen op de vloer en vlekken, ik heb net een nieuwe vloer dus daar ligt het niet aan. De dweilkop is afneembaar en wasbaar dus na 1 keer wassen wordt hij gewassen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
11.3K

Antwoorden (3)

Schoonmaakmiddelen die bedoeld zijn voor een glanzende vloer (Ajax, Allesreiniger) laten vaak strepen achter op laminaat, zeker als je teveel gebruikt. Je kunt een laminaatvloer streeploos schoon krijgen door hem af te nemen met een microvezel dweil en warm water met een scheut schoonmaakazijn. Als er al strepen op zitten (resten schoonmaakmiddel) moet je misschien even twee keer de vloer doen om hem weer schoon te krijgen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zonder strepen? Hierbij handige tips , niet van een bedrijf maar van particulieren , voor een schone laminaatvloer in een paar minuten!

-Laminaat maak je zuiver met schoonmaak azijn 1 flinke scheut in het water en dweilen maar. (deze tip kom ik vaker tegen!)

-Zwarte strepen op je laminaat? Gewoon weg gummen!

-Heb je een laminaat vloer en zie je na het dweilen ook altijd strepen???!!! Doe dan naast de "allesreiniger" een scheutje glansspoelmiddel (normaliter voor de vaatwasser) er bij in en je vloer droogt zonder strepen en geeft ook nog een kleine glans...

-Voor het dweilen van een laminaatvloer: gebruik een goedkope autoshampoo, de z.g.n. Wash and Shine! Werkt veel goedkoper dan een laminaatonderhoudsmiddel en geeft eveneens glans!

-Laminaat krijg je streeploos schoon door je vloer schoon te maken met afwasmiddel, opgelost in water.

-Doe een beetje wasverzachter bij uw dweilwater en geen strepen meer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je alle middelen al geprobeerd hebt en die ene veeg of streep is nog steeds niet weg, probeer het dan heel voorzichtig met een lapje vochtig gemaakt met terpentine.
Werkt dat ook niet, dan heb ik het wel eens voor elkaar gekregen met garagezeep. Dat is een smeersel om je handen schoon te maken in het garagebedrijf. Voorzichtig proberen.