Hoi,
Ik ben nu 30,5 week zwanger van een meisje en de namen-stress begint nu wel erg toe te slaan. Ik heb het idee dat ik elke naam uit alle namenlijstjes al een keer heb gehad 8-)
Ik lees hier nu een tijdje mee en zie wel leuke namen voorbij komen, maar nog steeds niet *de* naam gevonden. Ik hoop dat jullie nog wat ideeën voor ons hebben
Namen die ik leuk vind, maar het niet zijn geworden (om een beetje een idee te geven):
Lynn, Mila, Isa(bel), Isis, Ise/Ize, Saar/Sara/Sari, Lina, Lea, Elin, Elva/Elsa, Liva/Livia, Lise/Lize, Lois, Sophie (te populair)
Naam die we beide leuk vinden maar het niet worden:
Tess - we hadden deze naam al een paar maanden in gedachten, maar vinden het niet leuk dat het nu op 1 staat in namenlijst van 2013
Nora/Noor - vinden we allebei een leuke naam, maar vinden we niet zo leuk in combinatie met de achternaam (Noor N. oordwijk)
Om die reden vallen alle korte namen met een ‘N’ eigenlijk af, hoewel we daar nog wel over twijfelen hoe erg Nora N. oorwijk nu helemaal is
We houden wel van de wat kortere (Nederlands klinkende) namen (1 of 2 lettergrepen), maar misschien hebben we wel een leuke lange naam gemist.
Zo vind ik Noralie bijvoorbeeld erg leuk, maar manlief geeft aan niet zo'n “-lie”-type te zijn Hij kwam wel de variant Noreen tegen, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik van die naam vind.
Hebben jullie misschien nog wat ideeën of tips?