Meisjesnamen-stress

  • Sylver

    Hoi,

    Ik ben nu 30,5 week zwanger van een meisje en de namen-stress begint nu wel erg toe te slaan. Ik heb het idee dat ik elke naam uit alle namenlijstjes al een keer heb gehad 8-)

    Ik lees hier nu een tijdje mee en zie wel leuke namen voorbij komen, maar nog steeds niet *de* naam gevonden. Ik hoop dat jullie nog wat ideeën voor ons hebben :)

    Namen die ik leuk vind, maar het niet zijn geworden (om een beetje een idee te geven):

    Lynn, Mila, Isa(bel), Isis, Ise/Ize, Saar/Sara/Sari, Lina, Lea, Elin, Elva/Elsa, Liva/Livia, Lise/Lize, Lois, Sophie (te populair)

    Naam die we beide leuk vinden maar het niet worden:

    Tess - we hadden deze naam al een paar maanden in gedachten, maar vinden het niet leuk dat het nu op 1 staat in namenlijst van 2013 :(

    Nora/Noor - vinden we allebei een leuke naam, maar vinden we niet zo leuk in combinatie met de achternaam (Noor N. oordwijk)

    Om die reden vallen alle korte namen met een ‘N’ eigenlijk af, hoewel we daar nog wel over twijfelen hoe erg Nora N. oorwijk nu helemaal is :P

    We houden wel van de wat kortere (Nederlands klinkende) namen (1 of 2 lettergrepen), maar misschien hebben we wel een leuke lange naam gemist.

    Zo vind ik Noralie bijvoorbeeld erg leuk, maar manlief geeft aan niet zo'n “-lie”-type te zijn :P Hij kwam wel de variant Noreen tegen, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik van die naam vind.

    Hebben jullie misschien nog wat ideeën of tips? :)

  • KoopVan

    Een paar ideeën (hopelijk in de goede richting :)):

    Aimée

    Chloé

    Diede

    Dido

    Elle

    Fien(e)

    Flin

    Flore

    Indy

    Jara

    Kaya

    Lente

    Lila

    Mara

    Mint(e)

    Mirre

    Nessa

    Odette

    Pia

    Pippa

    Quinn

    Rosan

    Siri

    Veerle

    Vera

    Willa

    Yara

    Zara

    Zonne

  • bloempje mama van 3 meiden!!

    oh ik ken de stress we zoeken ook nog een meisjes naam..

    ander 2 dochters heten al Tessa en Lianne..

    en nu.. we komen er niet uit.. er staan 2 boven aan het lijstje.. maar ja die staan ook als meest gebruikte namen boven aan en dat vind ik eigenlijk weer niet zoo leuk.. moeilijk he!

  • Evva

    Flore

    Mara

    Anna

    Elea

    Linne

    Fauve

    Julie

    Mia

    Jenne

    Maura

    June

    Sinne

    Lune

    Jula

    Febe

    Hebe

    Cato

    Jolijn

    Eden

    ?

  • Millie

    Is Noélie misschien geen idee?

  • Sylver

    Bedankt voor de ideeen KoopVan en Evva, helaas nog geen naam gevonden die een ‘ja!’-gevoel geeft.

    Mara heb ik ook geopperd, maar manlief vind ik niks. Anna vind ik opzich wel een leuke naam, maar te gewoon. Hoewel ik ook niet van erg aparte namen hou :) En helaas kennen we te veel Sara's (of Zara) ;)

  • Sylver

    Opzich wel leuk anders, niet zo standaard, maar ik hou niet zo van namen met een accent op een letter :)

  • Sylver

    bloempje mama van 2 meiden +? Schreef:

    ——————————————————-

    > oh ik ken de stress we zoeken ook nog een meisjes

    > naam..

    >

    > ander 2 dochters heten al Tessa en Lianne..

    >

    >

    > en nu.. we komen er niet uit.. er staan 2 boven

    > aan het lijstje.. maar ja die staan ook als meest

    > gebruikte namen boven aan en dat vind ik eigenlijk

    > weer niet zoo leuk.. moeilijk he!

    Ik had jouw berichtje over het zoeken van een naam ook gelezen :) Ik vind Sanne en Emma ook leuke namen, maar idd te populair. Wat dat betreft baal ik er wel van dat Tess nu op #1 staat.

    We twijfelen wel enom over de vraag hoe erg dat nu is, maar het lijkt me toch niet zo leuk voor haar om met 4 andere naamgenoten in de klas te zitten..

    We twijfelen ook erg of Nora N.oordwijk nu echt zo erg is ..

    Moeilijk hoor! 8-)

  • Lieve!

    Varianten van Noor:

    Nory

    Noria

    Norelin/Noralin of Norelien/Noralien

    Norien

    Andere ideeën:

    Jonne/Jonna of Jona

    Veerle

    Marit

    Ilse

    Nova

    Lena/Lana

    Fiene/Fien

    Bente

    Silke

    Suus

    Elana

    Evi

    Emi

    Mare

    Tara

    Kika

    Imke

    Jente

    Zit er iets bij?

  • Sylver

    Lieve! Schreef:

    ——————————————————-

    > Varianten van Noor:

    > Nory

    > Noria

    > Norelin/Noralin of Norelien/Noralien

    > Norien

    >

    > Andere ideeën:

    > Jonne/Jonna of Jona

    > Veerle

    > Marit

    > Ilse

    > Nova

    > Lena/Lana

    > Fiene/Fien

    > Bente

    > Silke

    > Suus

    > Elana

    > Evi

    > Emi

    > Mare

    > Tara

    > Kika

    > Imke

    > Jente

    >

    > Zit er iets bij?

    Nova stond op mijn lijstje, maar vonden we niet zo leuk icm de achternaam :)

    Tara en Bente vind ik leuk, maar helaas beloten mijn ouders om de honden zo te noemen :D

    Ilse is nog wel in de stijl van namen die ik leuk vind, maar te vaak gehoord (net als Iris). Lena past ook in het rijtje van namen die ik leuk vind, maar voelt niet als een naam voor ons meisje.

    De andere namen zijn niet echt mijn ding.

    Ik vind het echt heel moeilijk! Ik ben wel iemand die een uur lang op zoek kan zijn naar een verjaardagskaartje, laat staan bij het vinden van een naam waar iemand een hele leven mee moet doen 8-)

    Wel erg fijn om dit soort ideeenlijstjes te lezen, want de ellenlange namenlijsten op internet beginnen me een beetje te duizelen :)