Ellenoor

  • Millie

    Ik vind de naam Ellenoor steeds mooier worden… Maar ik vind de schrijfwijze niet zo…

    Welke vinden jullie het mooist: Ellenoor of Elle-Noor? En wat is het duidelijkste?

  • Ela

    Voor mij is de enige ‘juiste’ schrijfwijze Eleanor. Ellenoor is een vernederlandste fonetische schrijfwijze en dat ‘voelt’ voor mij verkeerd, zoiets als Djim ipv Jim. Als Eleanor vind ik het een mooie naam!

  • Vleerkipje

    Geen van beide ^_^ Eleanor vind ik het mooist

    Ik hou niet van fonetische schrijfwijzes.

    Maar ze zijn allebei wel duidelijk hoor en als ik moest kiezen, dan zeker weten Ellenoor.

  • Millie

    Dat wist ik dus niet, dat het de fonetische versie van Eleanor is. Bedankt voor de info!

  • -Emmy-

    Ellenoor vind ik duidelijk en mooi.

    Uitspraak ook fantastisch!

  • Nirel

    Om het “probleem” te tackelen dat mensen denken dat je Eleanoor bedoelde maar niet wist hoe je dat schrijft zou ik

    Elle-Noor doen! Heel mooi!!

  • Lieve!

    Ben ik de enige die Eleanoor uitspreekt als Eeleeanoor en Ellenoor als Ellenoor?

    Ik vind Ellenoor de mooiste schrijfwijze, dan is er ook minder kans dat mensen alleen de naam Elle gaan gebruiken.

  • Vleerkipje

    Ja :D

  • Ela

    Eleanoor vind ik een aparte variant, dat is half Nederlands en half Engels, maar ook dat zou ik toch wel raar vinden om anders uit te spreken dan “Ellenoor”. Eleanor als Eeleeaanoor uitspreken is net zoiets als James uitspreken als ‘Jaames’ ipv ‘Djeems’, het kan op zich wel maar het is ongebruikelijk en de meeste mensen voelen aan dat het oorspronkelijk niet zo bedoeld is.

  • Olle

    Eleanor de mooiste schrijfwijze. Ellenoor is voor mijn gevoel een heel andere naam, ondanks dezelfde uitspraak.