Maxe en/of Eefje

  • Katrien

    Vraagje…..wat vinden jullie van de naam Maxe voor een meisje?? En Eefje??? Bedankt!

  • Marinthe

    Eefje….ik heb altijd een beetje moeite met -je namen….. Dat komt omdat ik vroeger een vriendinnetje had die Maartje heette en enorm dik was, zij werd daar enorm mee gepest om die -je achter haar naam wat normaal een verkleinende vorm is terwijl zij dat juist niet was. Daarom zou ik dan officieel voor Eef gaan en dan kan je haar in het dagelijks leven gerust wel Eefje noemen maar toch is het niet mijn ding ;)

    Maxe vind ik erg leuk, lekker pittig

  • Madelief mv 1

    Maxe is super! <3

  • Lilly89

    Beiden zijn niet mijn smaak maar vooral Eef/Eefje vind ik niks.

  • Olle

    Beide namen vind ik wel leuk! Maxe een stuk pittiger dan Eefje.

  • Millie

    Maxe doet me eerder denken aan een jongen. Eefje vind ik oké, maar ik hoor liever Eef of Eva, zonder -je.

  • Ela

    Eefje vind ik een afkorting of koosnaam van Eva of Evelien. En om dezelfdereden als Marinthe hou ik niet van -tje namen. Maxe moet ik even aan wennen maar wel leuker als ‘echte’ naam.

  • Evva

    Maxe vind ik wel stoer, maar omdat ik veel met een vrouwelijke Maxime omga, klinkt ie (als ik het uitspreek) niet af. Maar op papier leuk, stoere naam!

    Eefje, net als hierboven reeds is gezegd, is niet mijn ding wegens het -je (terwijl ik sommige namen juist wel leuk vind daarmee).

  • -Emmy-

    Maxe (maxuh?) niet zo, Eefje fantastisch!!

  • Lizzy27

    Maxe vind ik leuk

    Stoer maar toch vrouwelijk.

    Persoonlijk zou ik dan eerder voor Maxime kiezen en dan Maxe als afkorting gebruiken.

    Ik ben niet zo' n fan van -je namen. Maar Eefje kan best. Kan je nog altijd Eef van maken, indien gewenst.

    Ik ga voor Maxe!