FELA

  • Puck!

    Wat vinden jullie van de naam Fela? ik ken een jongen van rond de 25 jaar die zo heet. Zijn broertje heet Dali, met de klemtoon op de AA. (fela moet je uitspreken als FEE-laa).

    Nu zat ik te denken; ik vind Fela eigenlijk ook heel leuk voor een meisje! Fela. Fela. Fela. Feetje als afkorting.

    Wat vinden jullie?

    En daarna moest k dus oppassen bij die Phaed.ra en Wic.k en toen dacht ik, gezien ik Phae.dra te zwaar vind, is Feda of Pheda of Veda niet leuk voor een meisje?

    Fela, Feda.

    Moet zeggen dat ik de uitspraak leuker vind dan het letterbeeld!! (Daarom Pheda? Veda?)

    Nou. Nu ben ik natuurlijk benieuwd naar jullie meningen! :)

    NB. ik zou de naam zelf zien naast bijv. deze namen:

    Feda, Abe, Raph en Doré.

    XXX!

  • Nadine

    Ik denk dan dat ik voor Veda zou gaan. Maar ik ben bang dat mensen het dan met de V gaan uitspreken in plaats van met de F. Als je dat duidelijk wil hebben is Pheda of Feda beter.

    Andere ideeën voor spelling:

    Fayda

    Faida

    Feyda

    Maar let op dat er dan ook heel snel fajda gezegd gaat worden.

    Zal altijd een moeilijke naam blijven voor mensen om direct goed uit te spreden. Of je moet gaan voor de fonetische spelling.

  • Puck!

    Ja nee, jouw opties zijn niet mijn smaak :) Vind dat beetje richting ordi gaan!

    Maar thanks voor het meedenken.

    Wat vind jij van de naam?

  • Madelief mv 1

    Feda staat al een hele tijd op m'n lijstje voor een meisje…

    Fela vind ik niet leuk…

  • Nirel

    Toevallig hadden wij vorige week twijfel over onze meisjesnaam en jawel de twijfel kwam door de naam Fela, het wordt hem niet maar was een nek aan nek race!

    Hij blijft wel op de reserve lijst voor “ooit”

    Grappig dat ook jij nu die naam opduikelt!!

    Ik vind hem dus erg mooi, mede door de vrouwelijke klanken en de leuke afkorting!

  • Puck!

    Wow! Wat toevallig!!! :):)

    En wat vind jij dan van FEDA? Ook leuk voor een meisje toch? Ik denk dat ik Feda zelfs nog iets leuker vind dan Fela.

    Ben ZO benieuwd hoe jij je baby gaat noemen uiteindelijk, hihi!

    X

  • Sylver

    Ik vind Feda leuker dan Fela, maar vind ook het letterbeeld niet zo mooi. Dan zou ik eerder gaan voor Veda.

  • Nahariya

    Ik vind Veda heel mooi. Ik hoor ook liever de v dan de f.

  • Tineke

    Fela vind ik mooi klinken. Prachtige naam!

  • Lizzy27

    Fela klinkt zachter en liever dan het iets hardere Feda, naar mijn gevoel.

    Fela klinkt echter wat onaf , maar dit kan ook liggen aan het feit dat het een nieuwe naam is, moet er nog even aan wennen dus.