Vraagje

  • Madelief mv 1

    We zijn nog steeds druk met namen, maar ik zit toch al aardig om hoog…aangezien de tijd begint te dringen.

    De eerste naam zijn we uit. En de 2de naam heb ik wel een mooie kunnen bedenken met Cor.

    Alleen… eindigen beide namen op -an …

    Dus;

    Roman Corian

    Zouden jullie het doen? (de namen zijn niet de goeie namen, maar even voor het idee….)

  • Nahariya

    Ja, ik zou het wel doen. De eerste en tweede naam zeg je zelden achter elkaar. Misschien enkel vlak na de geboorte om mensen te vertellen hoe hij heet, maar daarna gebruik je ze niet vaak meer samen.

  • Sas30

    Zou het wel doen, zeker als dit dé namen zijn. Hoe vaak noem je je kind straks bij de volledige twee namen?

  • Olle

    Ik zou het ook doen. Inderdaad omdat je de 2e naam toch niet zo heel vaak gebruikt.

  • Karlijn

    Ja ik zou het wel doen tenzij je het als dubbele roepnaam wil gebruiken, maar hoe vaak gebruik je nou de twee namen achter elkaar.

  • cdm

    ik zou t niet doen!!!!!

    de namen worden wel vaker genoemd hoor!

    ik noem de namen van mn kind juist heel vaak voluit juist

    omdat ik er zo trots op ben en ik t een prachtige combi

    vind

  • Madelief mv 1

    cdm Schreef:

    ——————————————————-

    > ik zou t niet doen!!!!!

    >

    > de namen worden wel vaker genoemd hoor!

    >

    > ik noem de namen van mn kind juist heel vaak

    > voluit juist

    > omdat ik er zo trots op ben en ik t een prachtige

    > combi

    > vind

    cdm; ik noem mijn zoon van 6 echt nooit bij z'n 2de naam…

  • Sylver

    Mijn tweede naam werd alleen genoemd als mijn moeder heeeeeel serieus was :D

    Ik twijfel ook een beetje of ik het zou doen. Ik vind het persoonlijk maar niks als de twee namen rijmen, maar aan de andere kant; hoe vaak gebruik je idd je tweede naam.

  • Floor44

    Ik denk dat je de namen niet vaak achter elkaar zegt, dus dan kan het wel. Ik begrijp dat je wilt vernoemen naar Cor? Dan zal ik ten alle tijde voor Cor gaan, Corian vind ik dan een zwakke vernoeming. Ik vind het een mooi gebaar om iemand te vernoemen, maar door de naam zo te veranderen, zeg je eigenlijk ook: ik vind je naam niet mooi (genoeg). Als je de tweede naam niet vaak gebruikt, maar het naar mijn idee niet uit dat je Cor misschien niet zo mooi vindt. Als je wel denkt t vaak te gebruiken en m daarom veranderd, dan zal ik dat rijmen weer niet willen..

  • Madelief mv 1

    Floor44 Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik denk dat je de namen niet vaak achter elkaar

    > zegt, dus dan kan het wel. Ik begrijp dat je wilt

    > vernoemen naar Cor? Dan zal ik ten alle tijde voor

    > Cor gaan, Corian vind ik dan een zwakke

    > vernoeming. Ik vind het een mooi gebaar om iemand

    > te vernoemen, maar door de naam zo te veranderen,

    > zeg je eigenlijk ook: ik vind je naam niet mooi

    > (genoeg). Als je de tweede naam niet vaak

    > gebruikt, maar het naar mijn idee niet uit dat je

    > Cor misschien niet zo mooi vindt. Als je wel denkt

    > t vaak te gebruiken en m daarom veranderd, dan zal

    > ik dat rijmen weer niet willen..

    Bij mijn eerste zoontje hebben we ook de namen “verbrast”, en de opa's waren er maar wat trots op. Dus wat dat betreft zou ik het niet laten.

    Ik vind Cor echt veel te kort als 2de naam. Corian vind ik eigenlijk al te kort… maar dat is het mooiste wat ik er van kon maken.

    Ik vind de naam Cor ook niet mooi… maar het gaat om de persoon toch? Tenminste in mijn ogen wel.

    De naam gebruik je verder inderdaad zelden… behalve op papier zo af en toe. Mijn zoontje van 6 kent zijn 2de naam, en weet ook dat ie naar z'n opa's vernoemd is (zegt dat zelf ook wel eens als iemand er naar vraagt).