Lorelei

• phloxie

Hoi!

Ik weet dat er een prikker is die zo heet (is het je echte naam?), maar ik vroeg me af wat jullie van deze naam vinden? En ik welke categorie je de naam plaatst.

Bedankt!

• Lorelei

Haha, nee ik heet niet echt zo. Maar het is wel een naam die ik mooi vond toen ik begon met hier prikken. En ik ben hem eigenlijk alleen maar mooier gaan vinden. Het is de naam van een duitse sirene die schepen laat zinken. Ik vind het wel een mysterieuze, sprookjesachtige naam. En dat is iets dat mij erg trekt. Het spreekt tot mijn verbeelding. Ook vind ik hem duidelijk en simpel en lekker in het gehoor liggen. En ik vind het ook wel een stoere naam.

• phloxie

Ik vind het ook een mooie naam, een die ik misschien wel aan een toekomstige dochter zou geven!

• Lorelei

:D

• Eponine

Lorelei doet mij echt teveel denken aan de Loreley… De klank van de naam vind ik wel mooi, maar zou hem zelf niet kunnen geven.

• Nahariya

Ik kan hem niet uitspreken door de l, r en weer een l vlak na elkaar. Lore lukt wel, maar dan nog lei erachter wil mijn strot niet uit. Lore vind ik mooier, en veel makkelijker.

• Olle

Ik ben ooit op een festival geweest dat Lorelei heette. Kan 'm daar niet los van zien, dus zie het niet als een voornaam.

• Lola

Ik vind hem heel mooi, maar inderdaad een beetje lastig uit te spreken!