Twijfel: Dide of Lauren?

• ollie

Ook ik ken Dide/Diede niet als jongensnaam.

Ken wel 3 meisjes die zo heten (verschillende schrijfwijzen)

Beiden namen vind ik mooi, maar Lauren net iets mooier.

Zeker voor later als het een volwassen vrouw is.

• Nadine

Dide is voor mij echt een meisjesnaam. Ik schrijf hem liever als Diede. Ook dan is het een meisjesnaam naar mijn idee. Ken alleen een meisje met deze naam namelijk.

Diede vind ik prachtig. Lauren doet me denken aan Lauren Verster.. en nee dan vind ik hem niet meer leuk.

• Ela

Ik verbaas me er echt over dat kennelijk meerdere mensen Diede alleen als meisjesnaam kennen. Ik ken 4 jongens/mannen die zo heten maar nog nooit van een vrouw gehoord. Wat grappig :).

• Jorsum

Diede wel leuk, maar realiseer je dat dit internationaal geen gangbare naam is. Vooral als de spelling Dide is, dan wordt het in het buitenland al snel uitgesproken als Dajd.

Dide vind ik zelf ook niet zo leuk als Diede.

Lauren een topnaam! Staat ook hoog op mijn lijstje. Stoer, bekend, toch hoor je het niet vaak, internationaal goed gangbaar, doet niet mee in de korter dan kort trend, gewoon een hele mooie naam!

• Anonimus

Ik sluit me aan bij Kaat!

• Marinthe

Dide zeker weten, wel geschreven als Diede of anders Dido vind ik ook heel gaaf (gewoon op zijn nederlands uitgesproken)

Dido

- Koningin Dido van Tyrus (Romeinse naam) of Elissa/Elyssa (Fenicische naam: 15px15px15px15px15px15px) is één van de hoofdfiguren uit de Aeneis van Vergilius en volgens de legende de stichteres van Carthago. De naam Dido is mogelijk Semitisch (en betekent dan `geliefde`). Dido is dan synoniem met de Carthaags

Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Dido_(mythologie)

• Anoniem

6 voor Dide/Diede en 7 voor Lauren, echt verdeeld dus..

Dat de meesten de schrijfwijze Diede prefereren,terwijl wij het als Dide zouden willen schrijven vind ik wel een overweging.

Ook dat Lauren internationaal en volwassener wordt gevonden neem ik mee in mijn overweging.

Bedankt voor de reacties.

• Anoukiej

Lauren vind ik echt superleuk!

Dide niet zo!

• niene

Lauren mooie naam!

Dide/Diede absoluut niet mooi.

• Evva

Lauren! Mooi! Stoer, stijlvol en vrouwelijk.

Dide vind ik wat ‘jonger’, Lauren meer tijdloos.