Twijfel: Dide of Lauren?

• Anoniem

Ik heb al eerder jullie inspiratie gevraagd voor meisjesnamen, naast de lijst die wij zelf hadden.

De keuze is nu Dide of Lauren. We hadden een lichte voorkeur voor Dide, maar de twijfel heeft toch weer toegeslagen pfff;)

Natuurlijk, het is ook een kwestie van smaak en associaties enz, maar ik zou toch wel willen weten welke naam jullie zouden kiezen en waarom?

Bedankt.

• Millie

Hoe spreek je Dide uit? Als Diede uitgesproken zou ik voor deze naam gaan.

Maar het is natuurlijk een kwestie van smaak ;-)

• Persansept

Ik zou voor Lauren gaan, omdat ik diede echt niks vind ,sorry

• Olle

Dide. Maar dan wel geschreven als Diede.

• Maart

Ondanks het feit dat ik Dide een erg vreemde schrijfwijze vind en het een uniseksnaam is (waar ik niet van hou), zou ik toch voor deze naam kiezen. Maar dat komt eigenlijk voornamelijk doordat ik Lauren een nóg minder alternatief vind; ik vind het een erg ‘zeikerige’ naam en stel me er altijd een verwend, zeurderig meisje bij voor. Iets anders kan ik er niet van maken, sorry :-)

• Lizzy27

Ook al vind ik Dide (liever Diede) best wel leuk, toch is het een naam die ik waarschijnlijk niet zelf zou kiezen. Lauren daarentegen komt al een aantal jaren voor in mijn favo lijstje. ik stem dus op Lauren.

• Anoniem

Bedankt voor jullie eerlijke reacties.

Dide spreken wij uit als Diede. Ik zelf vind Diede echt de schrijfwijze voor de jongensvariant, ook al wordt het tegenwoordig vaker aan meisjes gegeven dan Dide.

• Kaat

Ik ga voor Lauren! Vrouwelijk, klassiek en stoer ineen!

• Ela

Ik vind Diede qua uitspraak echt een jongensnaam, dus ik zou voor Lauren gaan.

• Karlijn

Diede maar dan ook zo geschreven. Een vrolijke frisse meisjesnaam!

Ik ken Diede niet als jongensnaam.