Loïs

• Puck!

Wat vinden jullie allemaal nou echt van de naam

LOÏS

? :)

Thaaaaaanks! Begin hem zelf een beetje af te zweren namelijk.. hij stond eerst echt ver bovenaan maar merk nu dat ik ietssss romantischer/minder stoer mooier begin te vinden (denk aan ABE, LIV..)

wat vinden jullie? Ben benieuwd! Thanks :) x!

• cdm

ik vind hem mooi als lois nog mooier

abe vind ik vreselijk echt niet stoer of vlot

ik kom uit friesland waar veel oude mannen zo

heten.

• Nirel

Loïs vind ik echt heel leuk!

Ik hou van de puntjes, en de uitgang -is.

Het enige waarom hij voor ons afvalt is de afkorting van Loïs –> Low.

Waardoor ik dus gelijk aan laag denk.

Tikje van mij, ik hou er niet van als namen eindigen of af te korten zijn tot iets ‘negatiefs’

Zo is uitgang -no voor mij ook uitgesloten.

Noa of Menno zou ik daardoor nooit willen geven ook namen eindigend op -ne heb ik dat mee, Renee

Met -ja heb ik weer geen moeite;)

Maar ik wordt altijd blij als ik een geboortekaartje zie met loïs erop, erg leuk voor een ander!

• Millie

Ik vind het ook een erg leuke naam voor een ander. Ik merk wel dat ik de uitspraak wat minder vind dan het letterbeeld.

• Olle

Loïs is ook een naam die ik begin af te zweren. Keldert steeds verder naar beneden. Eerst vond ik hem wel mooi en toen hoorde ik hem door iemand uitgesproken worden met zo'n hele scherpende sis-S aan het eind. Sindsdien vind ik hem minder leuk.

• -Emmy-

Liv veel mooier! Heb 'm nooit echt mooi gevonden, beetje engels en popiejopie of zo,

• Lizzy27

Ik vrees dat veel mensen (hier in Vlaanderen althans) hem echt gaan uitspreken als Lowies. Want dan weer op de ‘platte’ versie lijkt van Louis.

Waardoor Loïs dan gewoon weer de moderne schrijfwijze wordt van Louis, in mijn ogen.

Zelf hoor ik liever Laïs (la-jies)

• Puck!

haha ja dat heb ik ook heel erg!!

maar ik ken een lodewijk en die werd altijd afgekort tot "lo'tje".. en vond dat altijd zo schattig, die afkorting! lootjeeeeeeeeee, lo, lo! nog nooit de link met het engelse ‘low’ gelegd. maar ik begrijp jouw beredenering wel haha, maar denk dat ik door mijn positieve ervaring met de afkorting ‘lo’ toch die afkorting leuk blijf vinden :)

x

• Puck!

Thanks voor alle reacties lieffie's! Was ik even benieuwd naar :) dank!

• Marieke72

lieffies :S

Ik ben helemaal niet lief ;)

Loïs vind ik een hele mooi naam. Stoer en lief tegelijk.

Ik vind Liv helemaal niet romantisch. Ik vind het een afkortings/incomplete naam. En de uitspraak Lif echt niet mooi.

Abe vind ik heel suf en sloom.