Welke naam voor ons tweede kindje?

• Lien

Wij verwachten ons tweede kindje. We weten niet wat het wordt. Over de meisjesnaam zijn we wel uit. Onze dochter heet E.l.i.n.

Eerder heb ik jullie al om hulp gevraagd.

Nu twijfelen we tussen twee namen.

Mels en Dani

Welke naam vinden jullie het leukste?

En ik wil vooral graag weten welke indruk beide namen achterlaten.

• Aurore

Ik vind geen van beide echt leuk, maar mijn voorkeur gaat uit naar Mels. Ik vind beide namen echt op en top Hollands klinken, maar ik woon zelf in Vlaanderen, waardoor ze niet zo mijn smaak zijn.

• Nahariya

Ik vind Mels niet leuk, het klinkt als een woord en het doet me denken aan mals en pels. Dus ik zeg: Dani!

• cdm

Elin en Levi

Elin en Noah

• Hili

Mels!!!

Leuke hollandse naam waarbij ik een stoere, blonde en ondeugende knul voor me zie. Ik vind de combi met E.l.i.n ook lekker klinken en goed passen.

Bij Dani denk ik aan een voetballertje van Ajax (voor mij geen prettige associatie maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn ;) ), druk, ondernemend en een beetje aso.

• Karlijn

Ik sluit mij helemaal aan bij Hili.

Mels een leuke naam voor een lekker stoer en ondeugend jongetje. Dani heb ik ook wat ordi associatie bij.

• ~Cejo~

Absoluut Mels!

Dani vind ik niet mooi,beetje ordi inderdaad.

En ik hou gewoon niet zo van unisex namen.

Ik ken een Mels en dat is een vrolijk,sociaal,lief jongentje met helderblauwe ogen en blonde krullen.

• KoopVan

Mels, leuk!

• Maart

Ik vind Mels echt een vréselijke naam; het heeft helemaal niks wat me aanspreekt. Daar komt bij dat het me doet denken aan pels en dat ik de klank nogal vrouwelijk vind.

Dani vind ik zoals al eerder werd gezegd een ordinaire bijsmaak, maar als ik moest kiezen tussen Mels en Dani zou ik toch voor die laatste kiezen.

• -Emmy-

Mels!

Dani vind ik vrouwelijk en lichtelijk ordinair en een beetje zeurderig, Mels vind ik bijzonder, krachtig en vrolijk, al is het ook niet helemaal mijn ding.

(Mas vind ik mooier - of Sten of Stian bijvoorbeeld)