wat vinden jullie van?

• marie

Wij zijn op zoek naar een korte stoere meisjesnaam. nu kwam ik Jez tegen. Wat vinden jullie daarvan en wat voor een soort meisje zie je daar bij.

Jazz vind ik zelf niet echt een naam en ordi staan.

• Nanah

Leuk maar Jess nog iets leuker!

• Avalon

Hmm, ben niet weg van de schrijfwijze.

Jess inderdaad wel leuk.

• marie

ja maar jess zou ik als jes uitspreken en jez als djez

• Ela

Jess vind ik wel leuk. Jez komt voor mij raar over, alsof het verkeerd is geschreven, zoiets als Samm.

• Maren

Jess vind ik ook mooier. En dat kun je ook als Djes uitspreken, het is tenslotte een engelse naam.

Jez vind ik niet zo mooi..

• Anonimus

Ik zou ook voor Jess gaan.

Als Jess is het een afkorting van de naam Jessica. De dubbele s maakt voor mij de Engelse uitspraak Djes het meest logisch.

Jazz vind ik inderdaad nogal ordinair en Jez is iets onbestaand wat dan de niet ordinaire versie zou moeten zijn, daar kan ik me niet echt in vinden.

• Aurore

Ik zie het sowieso liever als Jess, maar eigenlijk vind ik het ook geen op zichzelf staande naam. Eerder een afkorting van bijvoorbeeld Jessica.

• MarjoleinAM

Ik ken een Duitse Jessy en en een Nederlands jongetje dat Jez heet (wel met Engelse achternaam). Bij allebei wordt de naam in 90% van de gevallen in 1 keer goed uitgesproken. (Met presentielijsten kom je er al snel achter wat verschillende mensen over het algemeen van maken) . Persoonlijk vind ik Jess meer een meidennaam en heb ik bij Jez eerder het idee dat het als Jes wordt uitgesproken omdat ik dan bijvoorbeeld de associatie Diaz, Joas, Boaz etc. krijg. Ik zou het zelf niet kiezen maar ik vind het absoluut geen verkeerde naam.

• -Emmy-

Vind ik Jess leuker.