Welke naam?

• Karlijn

Een vriendin van mij twijfelt tussen de namen Maddy en Abby maar ze zijn bang dat de y wat ordinair overkomt.

Nou vinden ze Abbi wel kunnen maar over Maddi zijn ze niet zeker.

Vraag is, vinden jullie de namen ordi met een y geschreven en weten jullie misschien nog een andere schrijfwijze?

• Kippetje

Ze kan ook langere namen geven bv Abbigail of Maddison en dan de afkorting gebruiken?

• Millie

Ik vind Maddy en Abby zeker niet ordinair! Ik vind het jammer dat veel mensen bij een naam die begint, een ‘y’ bevat of eindigt met een ‘y’ meteen het ordinaire gevoel hebben.

Ik zou je vrienden ervan overtuigen dat Maddy en Abby 2 leuke namen zijn en dat ze zich niet mag laten tegenhouden!

• Madelief mv 1

Dit zijn 1 van de weinige namen die NIET ordi zijn van met een -Y als eind.

Er is een filmpje: Abi

Is een surinaams meisje… even op youtube kijken.

• Anonimus

Ik zou dan voor Maddie kiezen!

• marie

maddy vind ik ook niet ordinair. maddie zou ik zelf eerder kiezen.

abby ook niet ordi

• Avalon

Leuke namen, heb een buurmeisje met de naam Abby vind ik niet ordi.

Maddy vind ik een minder leuke naam, maar niet ordi.

• Marieke72

Ik ken een Maddie maar dat spreek je ook echt zo uit (fonetisch dus). Maddy en Abby vind ik niet ordi, ik vind ze heel Engels. Ik vind ze beide even leuk/niet leuk. Ik heb niet echt een mening over deze namen.

• Tes.

Ik vind deze namen zeker niet ordinair! Abby als afkorting van Abigail is een grote favoriet van mij. Maddy vind ik ook een hele leuke naam, alleen vind ik persoonlijk de schrijfwijze Maddie mooier (ook leuk als afkorting van Madison).

• Aurore

Ik vind niet alle namen op -y ordinair hoor. Eerder namen als K.elly, D.ebby etc., maar Abby en Maddy vallen daar volgens mij niet onder. Ik vind het wel geen “echte” naam, eerder een afkorting of roepnaam. Ik zou dan gaan voor Abigail of Madison en Abby of Maddy als roepnaam gebruiken.