Initialen

• Tuwa

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over initialen, eigenlijk twee. Stel, je wil je kind bijvoorbeeld Job noemen. Je hebt ook al een tweede en derde naam in je hoofd die eigenlijk vast staan, dat zijn namelijk vernoemingen. Het wordt dan bijv.

Job Olivier Ruben, J.O.R. of

Evi Robin Isis, E.R.I

Vinden jullie dat raar of storend? Dus roepnaam Job, en initialen JOR, één letter verschil? Ga er even vanuit dat het niet eenvoudig is de tweede en derde naam om te draaien (dat is natuurlijk dé oplossing, maar in ons geval en de namen die wij op het oog hebben, is de combi van initialen dan niet zo geslaagd en loopt het ook minder lekker…)

Ik twijfel erg of het er niet suf uit ziet, bijvoorbeeld later in een (e-mail)ondertekening: Evi (E.R.I) Willems

(ik noem maar wat :D)

En dan een andere vraag: van vinden jullie van de initialen A.R.A.? Kan dat, of is het teveel vogel?

Vast bedankt!

• Millie

Hmm, dat is eigenlijk iets waar ik nog nooit bij stil heb gestaan. Waarschijnlijk omdat ik nog nooit veel in contact ben gekomen met mensen die hun echte volledige naam gebruiken. Is het geen optie om alle namen gewoon voluit te schrijven? Of bijvoorbeeld de eerste voornaam wel (bv. Evi R.I. Willems)?

• Aurore

Eigenlijk had ik hier nooit echt over nagedacht. Ik ken ook geen mensen die eerst hun initialen schrijven en dan hun achternaam, meestal is het Evi Willems of Evi R.I. Willems. Ik heb de indruk dat initialen hier in Vlaanderen minder belangrijk zijn dan in Nederland.

• Millie

Ja inderdaad!

• marie

vind t niet storend. ik vind juist wel dat je geregeld je initialen moet gebruiken. bijv. D.S Janssen (noem maar wat) zo moet ik mijn naam redelijk vaak gebruiken.

• Lorelei

Ik vind het ook allemaal niet storend.

• Madelief mv 1

Ik zie het probleem niet ;)

• Sophéa

Ik zie het probleem niet zo :) Gewoon doen!

• Tuwa

Mooi zo :) bedankt voor de reacties!

• Maarten

In Vlaanderen schrijft men volgens mij meestal gewoon de voornaam voluit. In Nederland worden doorgaans de voorletters gebruikt, bijvoorbeeld in adresseringen. Ik krijg maar zelden post die is geadresseerd aan Maarten van der Meer. Het is bijna altijd M.H.J. van der Meer. Voorletters zijn dus heel belangrijk hier.