Vraag ik me dus af…
Ik zie het ook nooit bij Aaron, Eildert, Eiko, Aurelia, Aurora of Audrey.
Weten jullie nog meer namen te noemen, die met een dubbele klinker beginnen? En heb je die weleens met twee hoofdletters gezien?
Ja, de I en de J zijn twee losse letters, maar samen vormen ze 1 letter. Dit is anders bij de au, oe, ei, etc. Dat zijn ook twee losse letters, maar samen vormen ze geen letter maar een lettercombinatie. Daar zit een verschil in. Ik vind het niet vreemd. Zeg het alfabet maar eens op, daar komt de IJ in voor. De oe, au etc. niet.
ik snap niet dat jij het niet snapt…maar misschien ben je buitenlands ofzo en niet met de nederlandse taal opgevoed, de ij is 1 letter zo leer je hem ook op de basisschool als je leert lezen en schrijven, ijs ijdel ijsbrand, niks ingewikkelds aan, dat je hem in het moderne tijdperk van de computer als twee letters schrijft is omdat men de ij lang niet in alle talen gebruikt….
isra Schreef:
——————————————————-
> ik snap niet dat jij het niet snapt…maar
> misschien ben je buitenlands ofzo en niet met de
> nederlandse taal opgevoed
, de ij is 1 letter zo
> leer je hem ook op de basisschool als je leert
> lezen en schrijven, ijs ijdel ijsbrand, niks
> ingewikkelds aan, dat je hem in het moderne
> tijdperk van de computer als twee letters schrijft
> is omdat men de ij lang niet in alle talen
> gebruikt….
Beetje vreemde opmerking vind ik dat, dat heeft er helemaal niets mee te maken…
Ik ben volledig Nederlands en mijn ouders ook. Het is mijn eerste taal. Naar mijn weten zijn de Y en IJ niet volledig inwisselbaar. Maar dat ze met elkaar te maken hebben geloof ik wel. Als je er zo tegenaan kijkt als Puck, dat ze van elkaar afstammen, dan kan ik er ook wel enigszins inkomen dat IJ als één letter wordt gezien.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?