tess en daan populairst

• cdm

top tien is weer bekend eerste kwartaal 2013 via SVB

tess en daan t populairst

zoooveel beter dan sophie of emma vind ik

• ollie

Ik hoor (en zie) echt liever Emma of Sophie

Tess vind ik een harde klank hebben en op papier ziet de naam er naar mijn mening, onaf uit.

Daan niets mis mee, blijft een mooie naam.

• Millie

Ik vind Tess ook absoluut geen mooie naam.

Daan is en blijft inderdaad een erg mooie naam!

• Maarten

Een spectaculaire stijging, Tess stond in 2012 maar op nummer 10: http://www.vernoeming.nl/populairste-kindernamen-eerste-kwartaal-2013

Ook Mila stijgt sterk en bij de jongens Finn en Noah.

• Sydney

Ik vind Tess wel aardig, in een engelstalig land leuker. Daan vind ik niks, nooit gesnapt dat die op 1 staat.

• Olle

Tess staat bij de favorieten van mijn vriendin, ik vind het ook niet echt een hele leuke naam. Niet lelijk, maar ik ken tientallen namen die ik mooier vind. In mijn top 500 staat ie wel bij de eerste 100.

• Nahariya

Verrassend, zo'n grote stijging van Tess. Ik vind Emma mooier dan Tess, maar toch vind ik dat die top 10 wel eens wat mag veranderen. Hij is al jaren grotendeels hetzelfde. Tess op 1 vind ik wel verfrissend.

• Phlox

Leuk dat Zoë er nu in staat, mooie naam. Elin ook leuk, en nieuw in de top 20.

Bij de jongens is Gijs nieuw: leuk voor een ander.

En zo kort al die namen, vind ik echt jammer, want ik hou van langere namen. Alleen Julia en Julian zijn langer dan twee lettergrepen.

• Lola

Tess en Mila als grote stijgers, interessant! Tessa vind ik persoonlijk een stuk mooier dan Tess, maar Mila vind ik erg leuk! Elin en Zoë vind ik persoonlijk geen van beide mooie nieuwkomers, maar passen denk ik wel in de categorie van Tess en Mila. Zoé echt veel mooier vind ik.

Verder valt het me op dat Sanne verdwenen is! Na veeeele jaren dacht ik? Zou dit permanent zijn?