Olle's afvallers - dag 32

• Olle

Vandaag gaan er bij de jongens een aantal Scandinavische guilty pleasures uit. Bij de meisjes enkele Engelstalige namen:

Balder

Holger

Kjelten

Frithjof

Thorsten

Lily

Jools

Jessie

Lizzy

Charlie

Nog 340…

• Millie

Ik vraag me af hoe je Frithjof uitspreekt: zoals je het hoort?

Jammer van Jools en Lily…

• Olle

http://nl.forvo.com/word/frithjof/

Deze site raadpleeg ik trouwens vaker wanneer ik de uitspraak van een naam wil weten. Uit mezelf zou ik 'm trouwens ook zo uitspreken. :) Ik ben deze naam in een tijdschrift (Ouders van Nu geloof ik) tegengekomen. De betekenis (verstoorder van de rust/vrede) vind ik alleen niet zo leuk. Maar van de Scandinavische klank ben ik helemaal weg (zoals met veel van die jongensnamen)

• Millie

Hmm ik vind de klank niet zo zo …

• JE

Stiekem vind ik Lily en Lizzy best leuk.

• Lieve!

Charlie en Thorsten vind ik best leuke namen!

De rest niet zo.

• Nanah

de jongens namen vind ik allemaal niet leuk de meisjes namen vind ik wel allemaal leuk

• Lizzy27

Balder > vind ik wel een leuke voor een hond… maar niet voor een jongen (al hebben we er wel één in de verre familie)

Holger

Kjelten > heeft wel iets, maar vind ik toch niet echt wauw

Frithjof

Thorsten

Lily > lieve naam.

Jools > leuk, vor wie in Engelstalig gebied woont.

Jessie

Lizzy > neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, ik word eruit gesmeten! :D

Charlie > stoer

Conclusie: Er zitten een paar ‘leuke’ bij, maar geen namen waarbij ik het echt jammer vind dat je ze er nu al uit smijt.

• Lola

Jammer van de meisjes, maar in Nederland/België wel te begrijpen… Maar ik heb een zwak voor Lily, Jools en Charlie!

• Ela

Lily en Lizzy vind ik leuk, de rest vreselijk dus zou ik ook laten afvallen ;).