de naam Eva...

• anoniem

].. vind ik de laatste tijd erg leuk, alleen denk ik er wel automatisch Adam bij.

Hebben jullie dit ook met deze naam of zou je dat niet meer telkens hebben als je kind zo heet.

Ik vind het een hele lieve en krachtige naam namelijk.

• Lieve!

Ik speel op het moment een toneelstuk waarbij alle vrouwen Eva (Eva 1, Eva 2 etc.) heten en alle mannen Adam (1, 2 etc.).

Voorheen had ik het Eva-Adam niet zo, maar nu wel heel erg.

Ik denk dus dat het gewoonlijk wel meevalt.

Daarnaast vind ik het ook een prachtige naam, maar veel te populair en eigenlijk ook net iets te kort.

• Karlijn

Haha, nee hoor dat heb ik niet bij de naam Eva. Ik ken een Eva maar denk echt niet aan Adam!

• Olle

Nee. Ik had vroeger ook een klasgenootje Eva. Denk er niet automatisch “Adam” bij, maar het zou misschien wel kunnen zijn dat mensen hier grapjes over maken.

• Nahariya

Ik vind Eva een prachtige naam! Ik denk ook echt niet aan Adam.

Andersom wel, ik kende ooit een Adam en dacht daar wel automatisch “en Eva” achter. Maar dat komt omdat Adam niet zo vaak voorkomt als Eva.

• kleinepluis

Ik denk bij Eva bijna nooit meteen aan Adam. Ik vind het een lieve, vrouwelijke en inderdaad krachtige naam.

• Maren

Ik vind Eva een mooie naam, en denk helemaal niet aan Adam.

• Petr@

Mijn nichtje (9 jaar) heet ook Eva ……ik denk er dus geen Adam bij

• Marieke72

Mijn dochter heet Eva.

Ze is nooit geplaagd met Adam en wij hebben die opmerking ook nooit gehad.

Ik blijf het een op en top vrouwelijke naam vinden en we krijgen veel complimenten. Eva populair, het zal wel, maar op school is ze altijd de enige geweest

(ze zit inmiddels al in groep 8) en in de omgeving komt hij ook niet voor.

• Mirel

Ik vind Eva een naam die erg geïntegreerd is, daardoor zie ik er niet meteen een Adam bij voor me hoor.

Eerlijk gezegd vind ik de naam niet echt super en zelfs een beetje saai. Ik werk met kinderen en kom de naam net iets te vaak tegen.