Uitspreekbaar?

• Loya

Zijn de volgende (Nederlandse) namen volgens jullie uitspreekbaar in het Engels, de uitspraak mag wel veranderen (nl: juuliejan, en: djuliën), als het maar uit te spreken is:

Joris

Bram

Jorg/Jorn/Jord/Jard

Mees

Olivier

Jasper

Julius

• Megan

Ik vind Olivier (Oliver), Jasper (Djesper) en Julius (Djulius) de best uit te spreken namen op je lijstje. De rest zou ik in een Engels sprekend land zelf niet geven.

• Marloes mv C+R

Ik vind alleen de laatste 3 kunnen, verder zou ik ze niet kiezen als je deze namen in een Engelstalig land moest uitspreken.

• Phlox

Bram en Jasper zijn best populair op Engelstalige prikborden over namen (nameberry.com)

Joris (Djoris) is te doen, maar niet zo mooi vind ik

Jorg/Jorn/Jord/Jard idem Djorg/Djorn/Djord/Djard

Mees -> Mies of Nederlandse uitspraak betekent pepperspray (mace)

Olivier -> de ie in Olivier zal problemen opleveren voor de Engelstalige medemens, maar als Oliver prima te doen.

Julius- prima te doen.

• Maarten

Julius, Jasper en Bram zijn ook Engelse voornamen, dus die vormen geen enkel probleem.

Mees: Mace is een bestaande Engelse voornaam.

Olivier: zal wel Oliver worden, geen probleem.

Joris: wordt misschien Dzjoris en dan verbasterd tot George. Lijkt mij persoonlijke geen probleem, Joris en George zijn twee varianten van dezelfde naam.

Jorg/Jorn/Jord/Jard: mijn vriendin (tweetalig Engels/Nederlands) zegt dat deze namen op zich wel kunnen maar in Engelstalige oren wel behoorlijk vreemd klinken.